ifund.ir | جزئیات طرح | ifund.ir
company logo

تامین سرمایه در گردش جهت تهیه مواد غذایی هتل، کارخانجات و رستوران ها

project image
تهران
  • خلاصه طرح
معرفی طرح

شرکت آوان پخش چاپار در نظر دارد به منظور تامین سرمایه درگردش جهت تامین و فروش مواد غذایی هتل ها، ر ستوران ها و کارخانجات به میزان 5 میلیارد ریال با روش تأمین مالی جمعی از طریق سکوی آیفاند، تأمین نماید.

مدت زمان اجرای طرح 12 ماه برآورد میگردد که با توجه به طول زمان اجرای طرح و با استناد به اظهارنامه منتهی به 29 اسفند 1401،  دوره و صول مطالبات شرکت حدودا 20 روز می با شد. اما با توجه به اظهارات متقاضی و شرایط حاکم بر بازار دوره وصول مطالبات 2 ماه پیش بینی و طرح در 6 دوره 2 ماهه اجرا میگردد.
هزینه خرید مواد اولیه (شامل انواع مواد غذایی از جمله برنج، ماکارونی، روغن، حبوبات، صیفی جات و غیره) در راستای ارائه خدمات برای هر دوره گردش 5،000،000،000 ریال می باشد که در مجموع برای 6 دوره مبلغ 30،000،000،000 ریال پیش بینی می گردد. هزینه کارمزد عامل و فرابورس در تأمین مالی جمعی نیز 175،000،000 ریال برآورد می شود. در مجموع هزینه ها با احتساب کارمزد عامل و فرابورس 30،175،000،000 ریال برآورد می شود.

همچنین پیش بینی فروش 12 ماهه محصولات در هر دوره به طور میانگین با اضافه بها 20 درصد بر اساس فاکتورهای فروش ارائه شده 6،000،000،000 ریال می باشد که در مجموع 36،000،000،000 ریال برآورد می گردد.

بنابراین پیش بینی می شود شرکت آوان پخش چاپار در برنامه 12 ماهه خود 5،825،000،000 ریال سود با لحاظ هزینه تأمین مالی جمعی محقق نماید. سهم سرمایه گذاران از سود برآورد شده، 36.05 درصد بوده که مبلغ 2،100،000،000 ریال برآورد می گردد.

 

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
خلاصه ارزیابی آی فاند

طرح " تامین سرمایه در گردش جهت تهیه موادغذایی هتل، کارخانجات و رستوران ها " تعریف شده توسط شرکت آوان پخش چاپار از هشت منظر زیر مورد ارزیابی قرار گرفته که خلاصه نتایج به شرح زیر می باشد:


الف) احراز مدارک: کد بورسی شرکت، گواهی اعتبارسنجی شرکت، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت و اصالت سنجی شده است.


ب) گواهی ها: گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت شوده است. مطابق گواهی اعتبارسنجی دریافت شده از شرکت، مدیرعامل و تمامی اعضای هیئت مدیره فاقد چک برگشتی هستند. گواهی امضا مدیرعامل نیز دریافت شده است.


ج) وضعیت مالی شرکت: مقایسه نسبت ها و مقیاس های مالی گذشته یک شرکت برای چند دوره بهترین معیار تحلیل مالی است. بر این اساس وضعیت مالی شرکت در سه سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. اظهار نامه سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 بیان میکند که وضعیت مالی، عملکرد مالی و جریان های نقدی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب می باشد.


د) بررسی میدانی: صلاحیت اجرایی متقاضی با توجه به سابقه فعالیت شرکت قابل قبول ارزیابی می شود.


ه) ضمانت پرداخت: اصل سرمایه سرمایه گذاران با ارائه چک معتبر شرکت تضمین می شود.


و) وضعیت طرح: طرح از منظر اقتصادی هم برای مشارکت کنندگان و هم برای مجری توجیه پذیر می باشد.


ز) سابقه تامین مالی شرکت: با توجه به بررسی های به عمل آمده این شرکت دارای سابقه تامین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی دارای مجوز نمی باشد.


ح) شیوه پرداخت سرمایه: کل سرمایه مورد درخواست متقاضی 5،000 میلیون ریال می باشد که در یک مرحله از طریق سکوی آی فاند تامین می شود. پرداخت بصورت چند مرحله ای بعد از تامین 2،500 میلیون ریال سرمایه جمع آوری شده می باشد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
ریسک های پروژه

تغییر قیمت محصول : با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت خرید محصولات مدنظر، احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می شود. در صورت وقوع این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود و سرمایه پذیر میبایست قیمت محصول را به نحوی تعیین کند که حداقل حاشیه سود ممکن حاصل شود.

کاهش حاشیه سود طرح : با توجه به سابقه فعالیت شرکت احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می شود و در صورت وقوع بر عهده طرفین خواهد بود.

عدم امکان فروش محصول به میزان و مبلغ پیش بینی شده : با توجه به برآورد و سابقه شرکت و میزان تقاضای مشتریان احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می گردد. لازم به ذکر است که متقاضی در صورت فروش نرفتن کالای مذکور در طرح، متقاضی موظف به بازخرید محصولات خواهد بود به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایه گذاران محقق گردد.

ریسک عدم نیاز مشتری نسبت به محصولات خریداری شده توسط متقاضی : با توجه به غیر قراردادی بودن تعامل مشتری و سرمایه پذیر امکان وقوع این ریسک وجود دارد. لکن با توجه به سابقه همکاری و برآوردها موجود احتمال وقوع این ریسک اندک خواهد بود و در صورت تحقق، این ریسک بر عهده متقاضی می باشد.

بروز مشکل در عدم امکان تهیه محصولات مذکور در طرح : این ریسک بر عهده سرمایه پذیر بوده و در این صورت سرمایه پذیر موظف به بازپرداخت اصل سرمایه و سود علی الحساب سرمایه گذاران از سایر منابع و درآمدهای خود می باشد.

آسیب به محصولات پیش از تحویل به مشتری(آتش سوزی، سرقت و ...) : این ریسک بر عهده متقاضی می باشد.

ریسک عدم وصول مطالبات در مدت طرح : در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقی مانده حال شده فرض و سرمایه پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح می باشد. این ریسک بر عهده متقاضی است.

برگشت از فروش ناشی از عیوب محصولات : متقاضی میباست کیفیت محصولات را از هر نظر بررسی و اصالت سنجی نماید. در صورت مرغوب نبودن مواد و به تبع فروش نرفتن آن ها، سرمایه پذیر میبایست خود راسا نسبت به بازخرید محصول اقدام نماید. این ریسک بر عهده متقاضی است.

کاهش حاشیه سود فروش محصول : سرمایه پذیر موظف به حفظ حداقل حاشیه سود عنوان شده در طرح می باشد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
معرفی شرکت

گروه آوان به طور غیر رسمی فعالیت خود را از سال 1392 در زمینه عمده فروشی مواد مصرفی مواد غذایی و خوراکی، شوینده، بهداشتی، تره بار و میوه جات آغاز کرد و بازار هدف خود را دانشگاهها، بیمارستانها و مراکز دولتی قرار داد. از اواسط سال 1398 با راه اندازی شرکت آوان پخش چاپار و سامانه بنکداری آنلاین آوان مال وارد بازار عمده فروشی در سطح وب شد. موضوع فعالیت بر اساس اساسنامه، مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیکی شبکه داده ها، ارائه پشتیبانی توسعه نرم افزارهای رایانه ای، ایمنی سیستم های رایانه پخش اینترنتی مواد غذایی و لبنی، شوینده، بهداشتی، سلولزی، خرید و فروش تولید و توزیع و بسته بندی، خدماتی، پیمانکاری، صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، اخذ وام و تسهیلات بانکی به صورت ارزی و ریالی اخذ و اعطای نمایندگی داخلی و خارجی شرکت در کلیه نمایشگاه ها همایش ها و کارهای داخلی و خارجی و شرکت در کلیه مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی در صورت لزوم پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع ذی ربط می باشد. بر اساس گزارش صورت دستمزد و حقوق مزایای کارکنان شرکت آوان پخش چاپار در مرداد ماه 1402 ، در مجموع با 5 نفر پرسنل در بخش اداری خود مشغول به فعالیت میباشد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نام شرکت
شماره ثبت
مدیر عامل
شناسه ملی
کد اقتصادی
آدرس
نام شرکت
آوان پخش چاپار
شماره ثبت
554028
مدیر عامل
حسین حاج اسمعیل لواسانی
شناسه ملی
14008957780
کد اقتصادی
آوان پخش چاپار
آدرس
خ شهید عراقی- خ گل نرگس- کوچه کوهسار- پ6 واحد 2
سهامداران
نام سهامدار
سِمت
درصد سهام
نام سهامدار
حسین حاج اسمعیل لواسانی
سِمت
-
درصد سهام
70 درصد
نام سهامدار
علی حاج اسمعیل لواسانی
سِمت
-
درصد سهام
29 درصد
اعضای هیئت مدیره
نام
نام خانوادگی
سمت
نمایندگی شخص حقوقی
نام شخصیت حقوقی
نام
مجتبي
نام خانوادگی
چکني
سمت
رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
حسين
نام خانوادگی
حاج اسمعيل لواساني
سمت
مدیرعامل
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
فاطمه
نام خانوادگی
اللهويردي زاده
سمت
عضو هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
ناشناس
عرفان احمدی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمدرضا خوشنویس زاده
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مهدی صحرانشین سامانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس

نظرات

ارسال نظر
2,500,000,000 ریال
5,000,000,000 ریال
100%
نماد طرح فانداوان
وضعیت موفقیت جمع آوری وجوه
مبلغ باقی مانده 0 ریال
زمان باقی مانده پایان یافته
پیش بینی سود سالانه %42.0
دوره سرمایه‌گذاری 12 ماه
بازه پرداخت سود علی الحساب 3 ماه
نوع تأمین مالی شناور
تعداد سرمایه گذار 46 سرمایه گذار
شروع جمع آوری وجوه 1402/09/05
پایان جمع آوری وجوه 1402/10/05
مدیر طرح حسین حاج اسمعیل لواسانی
تضامین
اخذ چک تضمین از شرکت
تصویر ضمانت نامه