ifund.ir | جزئیات طرح | ifund.ir
company logo

تأمین سرمایه در گردش جهت تولید جعبه های مقوایی

project image
اصفهان
  • خلاصه طرح
معرفی طرح

شرکت مجتمع بسته بندي گلديس نفيس نقش جهان تولیدکننده‌ی انواع کارتن‌ها، زینک و قالب‌های طراحی و جعبه‌های مقوایی از سال1396 آغاز به فعالیت کرده‌است. این شرکت درصدد است برای جذب سرمایه در گردش جهت تولید محصولات خود اقدام به تامین سرمایه مورد نیاز از طریق سکوی تامین مالی جمعی آی­فاند نماید.

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده 1401 مشتریان شرکت عبارت‌اند از شرکت ماتریس نقش آفرین، شرکت صنایع غذایی اصفهان فرخنده، شرکت کشاورزی بهار پردیس اصفهان، شرکت سولیکو کاله، شرکت امین کشت پردیس، شرکت ستاره روشنایی پارس، شرکت تولیدی سپاهان جارو، شرکت اکسیر کشاورزی، اصفهان چالاک، شیرگاز آذران، شرکت فرتاک قصر جم، شرکت اصفهان چالاک و ....

این شرکت اقدام به تولید جعبه‌های مقوایی نموده‌است که فروش آن به صورت سفارشی(به صورت فاکتوری) بوده‌است و شامل تولید قالب و طراحی جعبه‌ها و ساخت جعبه است که توسط شرکت انجام می‌شود تا جعبه‌ی سفارشی به محصول نهایی تبدیل شود.

از آنجا که فروش محصول به صورت سفارشی است محاسبه هزینه مواد اولیه و درآمد فروش براساس اظهارات سرمایه‌پذیر و فاکتور نمونه (شامل سفارش شرکت‌های صنایع غذایی اصفهان فرخنده، اصفهان چالاک، اصفهان چالاک و ایساکو ) برآورد گردیده‌است.. شرکت سابقه تولید جعبه های مقوایی را از ابتدای سال جاری و سال 1400 را داشته‌است.

شرکت مجتمع بسته بندي گلديس نفيس نقش جهان در نظر دارد به طور میانگین تعداد 4,819,277 عدد جعبه در مدت 12 ماه تولید و به فروش برساند. با توجه به اظهارات متقاضی، دوره گردش تولید و فروش محصولات این طرح هر 3 ماه یکبار برآورد گردیدهاست. بنابراین شرکت پیش‌­بینی می­کند هر سه ماه یک بار 1,204,819 عدد جعبه را تولید و به فروش برساند. لازم به ذکر است بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 1401، دوره وصول مطالبات حدوداً 44 روزه بوده‌است.

شرکت مجتمع بسته بندي گلديس نفيس نقش جهان در نظر دارد در این طرح اقدام به خرید مواد اولیه( شامل مقوا، سلفون، ورق 5 لایه، چسب سلفون،چسب لمینت، ورق 5 لایه، چسب جهت لب چسب، چسب سینگل، کاغذ) جهت تولید جعبه نماید.

هزینه خرید مواد اولیه (شامل مقوا، سلفون، ورق 5 لایه، چسب سلفون، چسب لمینت، ورق 5 لایه، چسب جهت لب چسب، چسب سینگل، کاغذ) بر اساس اظهارات سرمایه پذیر و ­فاکتورهای ارائه شده توسط متقاضی برای هر جعبه به طور میانگین 83،000 ریال برآورد شده‌است. با توجه به پیش‌­بینی 4 بار دوره گردش در طول 12 ماه، هزینه خرید 3 ماهه برای تولید به طور میانگین 1,204,819 عدد جعبه، مبلغ 100,000,000,000 ریال و در مجموع 12 ماه برای تولید به طور میانگین 4,819,277 عدد جعبه، مبلغ 400,000,000,000 ریال برآورد می­‌گردد.

درآمد فروش برای هر جعبه 145،000ریال پیش‌­بینی شده‌است. درآمد فروش به طور میانگین 1,204,819 عدد جعبه طی یک دوره 3 ماهه برابر با 174,698,795,181‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریال و درآمد کل فروش به طور میانگین 4,819,277 عدد جعبه برای 12 ماه برابر   698,795,180,723  ریال برآورد می­‌شود.

سود شرکت در برنامه تولید و فروش خود با کسر کارمزدهای تامین مالی جمعی برابر 297,095,180,723ریال برآورد می­‌شود. سهم سرمایه گذاران از سود برآورد شده، 14.14 درصد بوده که به مبلغ 42,000,000,000 ریال است. نرخ بازده داخلی طرح 3.38 درصد پیش‌بینی می‌شود. حاشیه سود برآوردی این طرح  بر اساس از اظهارات و فاکتور‌های ارائه شده توسط متقاضی 43 درصد برآورد شده‌است. درصورتی که با توجه به صورت مالی حسابرسی شده سال  1401 ، حاشیه سود ناخالص با احتساب صرفاً مواد مستقیم مصرفی 14 درصد برآورد شده‌است.

 بنابراین شرکت مجتمع بسته بندي گلديس نفيس نقش جهان در نظر دارد به منظور تامین سرمایه مورد نیاز جهت خرید محصولات به میزان 100،000،000،000 ریال با روش تامین مالی جمعی از طریق سکوی آیفاند، تامین نماید. هزینه‌های قابل قبول طرح، هزینه کارمزد عامل و فرابورس و هزینه خرید مواد اولیه می‌باشد. لازم به ذکر است که سایر هزینه‌های مرتبط با اجرای طرح بر عهده متقاضی می‌باشد. همچنین با توجه به الزام حسابرسی رسمی طرح، هزینه مربوط به انجام این مهم بر عهده سرمایه‌پذیر می‌باشد.

لذا سود تعریف شده در این طرح فروش محصول مد نظر طرح با کسر هزینه‌‌های مرتبط با تامین مالی جمعی و خرید مواد اولیه در طرح خواهد ‌بود.

لازم به ذکر است در صورت فروش نرفتن محصول مورد نظر طرح به میزان برآورد شده، سرمایه‌پذیر ملزم به بازخرید محصولات خود می‌باشد به طوریکه حداقل سود برآورده شده سرمایه گذاران در طرح تامین گردد. همچنین سایر هزینه‌های لازم جهت اجرای طرح بر عهده سرمایه پذیر می­باشد.

شایان ذکر است در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقیمانده حال شده فرض می‌شود و سرمایه پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح می‌باشد.

همچنین سرمایه‌پذیر موظف به اولویت دادن فروش محصولات ذکر شده در طرح با سرمایه جمع‌آوری شده نسبت به محصولات فعلی خود خواهد ‌بود.

همچنین با توجه به برنامه‌های جذب سرمایه آتی، ذکر این نکته ضروری است که متقاضی متعهد می‌شود انجام تعهدات خود در قبال سرمایه‌گذاران این طرح (پرداخت اصل و سود محقق شده)، را نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات بانکی فعلی و هرگونه تسهیلات دریافتی دیگر در آینده، در اولویت قرار دهد. لذا سرمایه پذیر موظف است جریانات نقدی خود را طوری مدیریت نماید که بتواند تعهدات خود نسبت به سرمایه‌گذاران طرح حاضر را مطابق با موارد پیش‌بینی شده در طرح ایفا نماید.

درصورت هرگونه خسارت به اصل سرمایه، سرمایه پذیر با رضایت خود اعلام می‌دارد که از منابع خود خسارت به اصل سرمایه را جبران می‌کند. همچنین درصورتی که سود واقعی از سود پیش‌­بینی شده در طرح کمتر شود، سرمایه‌پذیر با رضایت خود پرداخت سود به سرمایه‌گذاران در اولویت قرار می‌دهد یعنی به عبارت دیگر از سهم سود خود، سود پیش‌بینی شده سرمایه‌گذاران را پرداخت می‌نماید.

همچنین در صورت فروش نرفتن محصولات و یا فروش محصول به قیمت پایین‌تر، سرمایه‌پذیر ملزم به بازخرید محصولات به حداقل  قیمت فروش ذکر شده در طرح است. سرمایه‌پذیر رضایت خود را مبنی بر اولویت فروش کالاهای موضوع این قرارداد نسبت به کالاهای مشابه را اعلام و بدین وسیله هر فروش انجام شده توسط سرمایه پذیر تا سقف پیش بینی شده با اولویت این قرارداد محاسبه می‌شود. درصورتی که دوره گردش و حاشیه سود فروش کلی سرمایه‌پذیر بیش از پیش‌بینی‌های انجام شده در دوره اجرای طرح باشد، سهم سرمایه‌گذاران نیز به همین میزان محاسبه خواهد شد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
خلاصه ارزیابی آی فاند

طرح " تأمین سرمایه در گردش جهت تولید جعبه های مقوایی " تعریف شده توسط شرکت شرکت مجتمع گلدیس نفیس نقش جهان از هشت منظر زیر مورد ارزیابی قرار گرفته که خلاصه نتایج به شرح زیر می‌­باشد:

الف) احراز مدارک: کد بورسی شرکت، گواهی اعتبارسنجی شرکت، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت و اصالت سنجی شده است.

ب) گواهی­ها: گواهی‌عدم سوء‌پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره دریافت شده‌است. مطابق گواهی اعتبارسنجی دریافت‌شده از شرکت، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره فاقد چک برگشتی هستند. گواهی امضا مدیر‌عامل، رئیس هیئت‌مدیره و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نیز دریافت شده‌است.

ج) وضعیت مالی شرکت: مقایسه نسبت‌­ها و مقیاس­‌های مالی گذشته یک شرکت برای چند دوره بهترین معیار تحلیل مالی است. بر این اساس وضعیت مالی شرکت در چهار سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. اظهار نظر حسابرس برای آخرین صورت مالی حسابرسی شده شرکت (سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401) مشروط بوده‌است که در ادامه مبانی اظهار نظر مشروط حسابرس آورده شده‌است.

د) بررسی میدانی: صلاحیت اجرایی متقاضی با توجه به سابقه فعالیت شرکت قابل قبول ارزیابی می‌­شود.

ه) ضمانت پرداخت: اصل سرمایه سرمایه­‌گذاران با ارئه ضمانت­نامه از سوی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان اصفهان با شناسه سپاص 1214814021176814 صادر شده و تا تاریخ 1403/10/16 معتبر می‌­باشد و با درخواست شرکت سامانه تامین هوشمند نوآفرینان ایرانیان تا زمان مورد درخواست این شرکت قابل تمدید است.

و) وضعیت طرح: طرح از منظر اقتصادی هم برای مشارکت­‌کنندگان و هم برای مجری توجیه‌­پذیر می­‌باشد.

ز) سابقه تامین مالی شرکت: با توجه به بررسی های به عمل آمده این شرکت دارای سابقه تامین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی دارای مجوز نبوده‌است.

خ) شیوه پرداخت سرمایه: کل سرمایه مورد درخواست متقاضی 100،000 میلیون ریال می‌باشد که در یک مرحله از طریق سکوی آی فاند تامین می‌شود. پرداخت بصورت مرحله‌ای بعد از هر 20،000 میلیون ریال سرمایه جمع آوری شده به استثنای مرحله آخر که باقی مانده مبالغ جمع آوری شده را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است پرداخت به متقاضی مشروط به موفقیت حداقل میزان جمع آوری وجوه قابل پذیرش می‌باشد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
ریسک های پروژه

تغییرات قیمت مواد اولیه: تغییر قیمت مواد اولیه موجب تغییر در هزینه محصول و نرخ فروش محصول می­‌گردد. سرمایه‌پذیر میبایست نرخ فروش رو به نحوی تعیین کند که حداقل سود علی الحساب مذکور در طرح برای سرمایه‌گذاران محقق شود. در صورت تحقق این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

تغییر قیمت محصول: با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت مواد اولیه احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌شود. در صورت وقوع این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

کاهش حاشیه سود طرح: با توجه به سابقه فعالیت شرکت احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می­‌شود و در صورت وقوع بر عهده سرمایه پذیر خواهد بود. سرمایه پذیر موظف است نسبت به حفظ حداقل حاشیه سود طرح اقدام نماید.

عدم امکان فروش محصول به میزان و مبلغ پیش‌بینی شده: با توجه به برآورد و سابقه شرکت و میزان تقاضای مشتریان احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌گردد. لازم به ذکر است که در صورت فروش نرفتن کالای مذکور در طرح، متقاضی موظف به بازخرید محصولات خواهد بود به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایه گذاران محقق گردد.

عدم نیاز مشتری نسبت به محصولات خریداری شده توسط متقاضی: با توجه به غیر قراردادی بودن تعامل مشتری و سرمایه پذیر امکان وقوع این ریسک وجود دارد. لکن با توجه به سابقه همکاری و برآوردها موجود احتمال وقوع این ریسک اندک خواهد بود و در صورت تحقق این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

آسیب به محصولات پیش از تحویل به مشتری(آتش سوزی، سرقت و ...): این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

ریسک عدم وصول فروش نسیه در مدت طرح: در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقی‌مانده حال شده فرض و سرمایه پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح می‌باشد. این ریسک بر عهده متقاضی است.

مرغوب نبودن کیفیت خرید محصول مد نظر: متقاضی می­بایست کیفیت محصول  را از هر نظر بررسی و اصالت سنجی نماید. در صورت مرغوب نیودن کالا و به تبع فروش نرفتن آن، سرمایه پذیر می­بایست خود راسا نسبت به بازخرید محصول اقدام نماید. این ریسک بر عهده متقاضی است.

کاهش حاشیه سود فروش محصول: سرمایه پذیر موظف به حفظ حداقل حاشیه سود عنوان شده در طرح می‌­باشد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
معرفی شرکت

شرکت سهامی خاص مجتمع بسته بندي گلديس نفيس نقش جهان در تاریخ 1396/06/07 به شماره ثبت 59079 به شناسه ملی 14007027176 ثبت گردیده است. شرکت مجتمع بسته بندي گلديس نفيس نقش جهان تولید کننده محصولات چاپی، جعبه های لمینتی و کارتن های لوکس است. موضوع فعالیت شرکت مبتنی بر اساسنامه آن شامل توليد انواع ورق و کارتن لمينت و محصولات بسته بندي، انعقاد قرارداد با اشخاص حقيقي و حقوقي در داخل و خارج از کشور، مشارکت و سرمايه گذاري با اشخاص حقيقي و حقوقي در داخل و خارج از کشور، اخذ و اعطاي نمايندگي در داخل و خارج از کشور، شرکت در مناقصات و مزايدات دولتي و خصوصي، اخذ تسهيلات بانکي جهت پيشبرد اهداف شرکت، صادرات و واردات کليه کالاهاي مجاز بازرگاني، پس از کسب مجوز از مراجع ذي صلاح، می باشد.مطابق لیست بیمه کارکنان در مهر ماه سال 1402 این شرکت با 95 نفر پرسنل در مجموع بخش‌های تولیدی و اداری فعال بوده است.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نام شرکت
شماره ثبت
مدیر عامل
شناسه ملی
کد اقتصادی
آدرس
نام شرکت
مجتمع بسته بندي گلديس نفيس نقش جهان
شماره ثبت
59079
مدیر عامل
نفیسه کشانی
شناسه ملی
14007027176
کد اقتصادی
14007027176
آدرس
استان اصفهان، بخش مرکزي، دهستان قهاب جنوبي، روستا شهرک صنعتي جي، شهرک صنعتي جي،کوچه صحرا، خيابان 11، پلاک 3، طبقه همکف
سهامداران
نام سهامدار
سِمت
درصد سهام
نام سهامدار
حمیدرضا کشانی
سِمت
-
درصد سهام
17 درصد
نام سهامدار
حجت اله کشانی
سِمت
-
درصد سهام
17 درصد
نام سهامدار
محمد دهقانی محمدآبادی
سِمت
-
درصد سهام
12 درصد
نام سهامدار
فرزانه کیان ارثی
سِمت
-
درصد سهام
12 درصد
نام سهامدار
نفیسه کشانی
سِمت
-
درصد سهام
11 درصد
اعضای هیئت مدیره
نام
نام خانوادگی
سمت
نمایندگی شخص حقوقی
نام شخصیت حقوقی
نام
حجت اله
نام خانوادگی
کشانی
سمت
رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
محمد
نام خانوادگی
دهقانی محمد آبادی
سمت
نایب رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
نفیسه
نام خانوادگی
کشانی
سمت
مدیرعامل
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
حمیدرضا
نام خانوادگی
کشانی
سمت
عضو هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
محمدرضا
نام خانوادگی
آیتی
سمت
عضو هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
ناشناس
ناشناس
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناصر خلفی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مسعود قاسمی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناصر خلفی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمدصادق عطارزاده
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سعید فتحعلی جونقانی
ناشناس
محمد نعمتی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سیدهادی موسوی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
رضا مرادی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سید محمد امین سادات اخوی
ناشناس
مهدی عباسی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سید داود مقصودی ادیب
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
عظیم سعیدی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
نوید ادریس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمد تارویردی نسب
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سعید فتحعلی جونقانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علی آذرتاج
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مجتبی کریمی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
رضا محمدی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمد تارویردی نسب
ناشناس
ناشناس
محمدرضا سیاحت گر
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سید مهدی کاوسی
ناشناس
رضا فتح اللهی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علیرضا فرمانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمد تارویردی نسب
ناشناس
علیرضا فرمانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مجتمع بسته بندي گلديس نفيس نقش جهان

نظرات

ارسال نظر
20,000,000,000 ریال
100,000,000,000 ریال
100%
نماد طرح فاندنفیس
وضعیت موفقیت جمع آوری وجوه
مبلغ باقی مانده 0 ریال
زمان باقی مانده 24روز
پیش بینی سود سالانه %42.0
دوره سرمایه‌گذاری 12 ماه
بازه پرداخت سود علی الحساب 3 ماه
نوع تأمین مالی شناور
تعداد سرمایه گذار 217 سرمایه گذار
شروع جمع آوری وجوه 1402/10/25
پایان جمع آوری وجوه 1403/03/04
مدیر طرح نفیسه کشانی
تضامین
اصل سرمایه توسط صندوق پژوهش و فناوری غیر‌دولتی استان اصفهان ضمانت گردیده است. شماره سپاص 1214814021176814ضمانت نامه می‌باشد.
تصویر ضمانت نامه