ifund.ir | جزئیات طرح | ifund.ir
company logo

تأمین سرمایه در گردش جهت خرید و فروش الیاف پلی استر(نخ)

project image
قم
  • خلاصه طرح
معرفی طرح

شرکت الیاف گلریز قم از سال 1383 شروع به فعالیت کرده و تولیدکننده‌ی گرانول مستربچ و مواد PET-BG بوده، این شرکت در سال 1401 تغییر مالکیت داشته و از تابستان 1402 به فعالیت بازرگانی مشغول شده است.

شرکت الیاف گلریز قم برای تولید انواع پارچه اقدام به خرید تجهیزات و ماشین آلات نساجی کرده و در نظر دارد برای جذب سرمایه در گردش جهت تولید محصولات خود اقدام به تأمین سرمایه مورد نیاز از طریق سکوی تأمین مالی جمعی آیفاند کند.

شرکت الیاف گلریز قم در نظر دارد به طور میانگین 1,959,184 متر پارچه در مدت 12 ماه تولید و به فروش برساند، با توجه به سوابق شرکت و دوره گردش وصول مطالبات، دوره گردش تولید و فروش محصولات این طرح هر 3 ماه یکبار برآورد شده است، از این رو شرکت پیش‌‌بینی می‌کند هر سه ماه یک بار 489,796 متر پارچه را تولید کرده و به فروش برساند.

شرکت الیاف گلریز قم در این طرح اقدام به خرید مواد اولیه (شامل نخ، روغن و نشاسته برای آهارزنی نخ) جهت تولید پارچه می‌کند، هزینه خرید محصول بر اساس اظهارات متقاضی و فاکتورهای ارائه شده توسط وی برای هر متر پارچه 245,000 ریال برآورد شده است، با توجه به پیش‌‌بینی 4 بار دوره گردش در طول 12 ماه، هزینه خرید 3 ماهه برای تولید 489،796 متر پارچه 120,000,000,000 ریال و در مجموع 12 ماه برای تولید 1,959,184 متر پارچه 480,000,000,000 ریال برآورد می‌شود.

درآمد فروش برای هر متر پارچه 756،000 ریال پیش‌‌بینی شده است. درآمد فروش 489،796 متر پارچه طی یک دوره 3 ماهه برابر با 370,285,714,286 ریال و درآمد کل فروش 1،959،184 متر پارچه برای 12 ماه برابر 1,481,142,857,143 ریال برآورد می‌‌شود.

سود شرکت در برنامه تولید و فروش خود با کسر کارمزدهای تأمین مالی جمعی برابر 997,942,857,143 ریال برآورد شده و سهم سرمایه گذاران از سود برآورد شده، 4.81 درصد بوده که به مبلغ 48,000,000,000 ریال است. نرخ بازده داخلی طرح نیز 3.23 درصد پیش‌بینی می‌شود.

شرکت الیاف گلریز قم در نظر دارد اقدام به تأمین سرمایه مورد نیاز جهت خرید محصولات به میزان 120،000،000،000 ریال با روش تأمین مالی جمعی از طریق سکوی آیفاند کند. هزینه‌های قابل قبول طرح، هزینه کارمزد عامل و فرابورس و هزینه خرید مواد اولیه بوده و سایر هزینه‌های مرتبط با اجرای طرح بر عهده متقاضی است.

همچنین با توجه به برنامه‌های جذب سرمایه آتی، ذکر این نکته ضروری است که متقاضی متعهد می‌شود انجام تعهدات خود در قبال سرمایه‌گذاران این طرح (پرداخت اصل و سود محقق شده)، را نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات بانکی فعلی و هرگونه تسهیلات دریافتی دیگر در آینده، در اولویت قرار دهد، بنابراین سرمایه پذیر موظف است جریانات نقدی خود را به نحوی مدیریت کند که بتواند تعهدات خود نسبت به سرمایه‌گذاران طرح حاضر را مطابق با موارد پیش‌بینی شده در طرح ایفا کند.

درصورت هرگونه خسارت به اصل سرمایه، سرمایه پذیر با رضایت خود اعلام می‌کند که از منابع خود خسارت به اصل سرمایه را جبران خواهد کرد. همچنین درصورتی که سود واقعی از سود پیش‌بینی شده در طرح کمتر شود، سرمایه‌پذیر با رضایت خود پرداخت سود به سرمایه‌گذاران در اولویت قرار می‌دهد، به عبارت دیگر از سهم سود خود، سود پیش‌بینی شده سرمایه‌گذاران را پرداخت می‌کند.

همچنین در صورت فروش نرفتن محصولات و یا فروش محصول به قیمت پایین‌تر، سرمایه پذیر ملزم به بازخرید محصولات به حداقل قیمت فروش ذکر شده در طرح است.

سرمایه‌پذیر رضایت خود را مبنی بر اولویت فروش کالاهای موضوع این قرارداد نسبت به کالاهای مشابه را اعلام و بدین وسیله هر فروش انجام شده توسط سرمایه پذیر تا سقف پیش بینی شده با اولویت این قرارداد محاسبه می‌شود. درصورتی که دوره گردش و حاشیه سود فروش کلی سرمایه‌پذیر بیش از پیش‌بینی‌های انجام شده در دوره اجرای طرح باشد، سهم سرمایه‌گذاران نیز به همین میزان محاسبه خواهد شد.

بنابراین سود تعریف شده در این طرح فروش محصول مد نظر طرح با کسر هزینه‌‌های مرتبط با تأمین مالی جمعی و خرید محصولات مذکور در طرح خواهد بود. گفتنی است در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقی‌مانده حال شده فرض می‌شود و سرمایه پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح است، همچنین سرمایه‌پذیر موظف به اولویت دادن فروش محصولات ذکر شده در طرح با سرمایه جمع‌آوری شده نسبت به محصولات فعلی خود خواهد بود.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
خلاصه ارزیابی آی فاند

طرح «تأمین سرمایه در گردش جهت خرید و فروش الیاف پلی استر (نخ)» تعریف شده توسط شرکت الیاف گلریز قم از 8 منظر زیر مورد ارزیابی قرار گرفته که خلاصه نتایج به شرح زیر است:

الف) احراز مدارک: کد بورسی شرکت، گواهی اعتبارسنجی شرکت، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و همچنین گواهی عدم سو پیشینه مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره دریافت و اصالت‌سنجی شده‌است.

ب) گواهی‌‌ها: گواهی عدم سو پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره دریافت شده است. مطابق گواهی اعتبارسنجی دریافت شده از شرکت، مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره و عضو هیئت مدیره فاقد چک برگشتی هستند. گواهی امضا رئیس هیئت مدیره دریافت شده‌است.

ج) وضعیت مالی شرکت: مقایسه نسبت‌‌ها و مقیاس‌‌های مالی گذشته یک شرکت برای چند دوره بهترین معیار تحلیل مالی است. بر این اساس وضعیت مالی شرکت در سه سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. اظهار نظر حسابرس برای آخرین صورت مالی حسابرسی شده شرکت (سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401) بیان می‌کند که وضعیت مالی، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، (با در نظر گرفتن اظهارات مشروط بیان شده) به نحو منصفانه است.

د) بررسی میدانی: صلاحیت اجرایی متقاضی با توجه به سابقه فعالیت شرکت قابل قبول ارزیابی می‌‌شود.

ه) ضمانت پرداخت: اصل سرمایه سرمایه‌‌گذاران با ارائه ضمانت‌نامه از سوی صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم با شناسه سپاص 1084814021191019 صادرشده و تا تاریخ 1403/11/09 معتبر است و با درخواست شرکت سامانه تأمین هوشمند نوآفرینان ایرانیان تا زمان مورد درخواست این شرکت قابل تمدید است.

و) وضعیت طرح: طرح از منظر اقتصادی هم برای مشارکت‌‌کنندگان و هم برای مجری توجیه‌‌پذیر است.

ز) سابقه تأمین مالی شرکت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده این شرکت دارای سابقه تأمین مالی از سکوهای تأمین مالی جمعی دارای مجوز نبوده است.

خ) شیوه پرداخت سرمایه: کل سرمایه مورد درخواست متقاضی 120،000 میلیون ریال می‌باشد که در یک مرحله از طریق سکوی آیفاند تأمین می‌شود. پرداخت به صورت مرحله‌ای بعد از هر 20،000 میلیون ریال سرمایه جمع‌آوری شده به استثنای مرحله نهایی که باقی مانده مبالغ جمع‌آوری شده را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است پرداخت به متقاضی مشروط به موفقیت حداقل میزان جمع‌آوری وجوه قابل پذیرش است.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
ریسک های پروژه

تغییرات قیمت خرید محصول: تغییر قیمت محصول موجب تغییر در نرخ فروش محصول می‌شود. سرمایه‌پذیر باید نرخ فروش رو به نحوی تعیین کند که حداقل سود علی‌الحساب مذکور در طرح برای سرمایه‌گذاران محقق شود. در صورت تحقق این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

تغییر قیمت محصول: با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت مواد اولیه احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌شود. در صورت فروش به قیمت پایین‌تر متقاضی باید از سایرمنابع درآمدی خود حداقل درآمد برآوردی در طرح را جبران کند.

کاهش حاشیه سود طرح: با توجه به سابقه فعالیت شرکت احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌‌شود و در صورت وقوع بر عهده طرفین خواهد بود.

عدم امکان فروش محصول به میزان و مبلغ پیش بینی شده: با توجه به برآورد و سابقه شرکت و میزان تقاضای مشتریان احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌گردد. لازم به ذکر است که در صورت فروش نرفتن کالای مذکور در طرح، متقاضی موظف به بازخرید محصولات خواهد بود به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایه گذاران محقق شود.

ریسک عدم نیاز مشتری نسبت به محصولات خریداری شده توسط متقاضی: با توجه به غیر قراردادی بودن تعامل مشتری و سرمایه پذیر امکان وقوع این ریسک وجود دارد. از این رو با توجه به سابقه همکاری و برآوردها موجود احتمال وقوع این ریسک اندک خواهد بود و در صورت تحقق این ریسک بر عهده متقاضی است.

آسیب به محصولات پیش از تحویل به مشتری (آتش سوزی، سرقت و …): این ریسک بر عهده متقاضی است.

ریسک عدم وصول فروش نسیه در مدت طرح: در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقیمانده حال شده فرض و سرمایه پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح می‌باشد. این ریسک بر عهده متقاضی است.

مرغوب نبودن کیفیت خرید محصول مد نظر: متقاضی می‌باست کیفیت محصول را از هر نظر بررسی و اصالت‌سنجی کند. در صورت مرغوب نبودن کالا و به تبع فروش نرفتن آن، سرمایه پذیر لازم است خود راسا نسبت به بازخرید محصول اقدام کند. این ریسک بر عهده متقاضی است.

کاهش حاشیه سود فروش محصول: سرمایه پذیر موظف به حفظ حداقل حاشیه سود عنوان شده در طرح است.

آسیب به قبل از ساخت محصول به هر دلیلی (سرقت، آتش سوزی و غیره): این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد و در صورت وقوع باید از سایر منابع درآمدی خود نسبت به جبران آن اقدام کند.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
معرفی شرکت

شرکت سهامی خاص الیاف گلریز قم در سال 1383 به شماره ثبت 4356 و شناسه ملی 10860991535 ثبت شده است. موضوع فعالیت شرکت براساس آگهی روزنامه رسمی شماره 22833 به تاریخ 1402/05/22، شامل بازیافت و تولید الیاف پلی‌استر پی‌ای‌تی، خرید و فروش و همچنین صادرات و واردات امور ریسندگی و بافندگی و نساجی اعم از احداث کارخانجات ریسندگی نخ و بافت و تولید انواع پارچه، فرش و موکت و پتو، ملحفه و تشک و کلیه کالاهای خواب، کلیه محصولات نساجی، بافت و دوخت انواع لباس و پوشاک اعم از لباس‌های رو و زیر، زیرپوش و جوراب و سایر پوشاک، آهار و تکمیل محصولات نساجی، تهیه و تولید و خرید و فروش انواع نخ و انواع پارچه‌ها، الیاف پلی‌استر، آکرلیک، پنبه و پلی‌پروپیلن، ارائه خدمات تابندگی نخ و چله پیچی، تهیه و خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه محصولات تولیدی، قطعات و ماشین آلات و خطوط تولید مرتبط و کالاهای مجاز، اخذ و ایجاد شعب، انجام همه امور بازرگانی، مشارکت و سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی، شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها، اخذ وام و تسهیلات ارزی و ریالی و ضمانت‌نامه‌ها و گشایش اعتبارات اسنادی از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی، است. انجام موضوع فعالیت پس از اخذ مجوزهای لازم از دستگاه مربوطه بوده و ثبت موضوع فعالیت مذکور به منزله اخذ و صدور پروانه فعالیت نیست. مطابق لیست بیمه کارکنان در آبان ماه سال 1402 این شرکت با 14 نفر پرسنل در مجموع بخش‌های تولیدی و اداری فعال بوده است. شرکت الیاف گلریز قم موفق به اخذ پروانه کسب عمده فروشی یا بنکداری انواع پارچه از سازمان اتحادیه فروشندگان پارچه، فرش ماشینی، موکت و تزئینات شهرستان قم و جواز تأسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال 1402 شده‌است.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نام شرکت
شماره ثبت
مدیر عامل
شناسه ملی
کد اقتصادی
آدرس
نام شرکت
شرکت الیاف گلریز قم
شماره ثبت
4356
مدیر عامل
احسان اکبری
شناسه ملی
10860991535
کد اقتصادی
10860991535
آدرس
استان قم، شهرستان قم، بخش مرکزي، دهستان قمرود، آبادي شهرک صنعتي شکوهيه، محله شهرک صنعتي، خيابان (حريم بیابان)، خیابان شهید مفتح، پلاک 294، کا99، طبقه همکف
سهامداران
نام سهامدار
سِمت
درصد سهام
نام سهامدار
محسن مومنی پور
سِمت
-
درصد سهام
99 درصد
اعضای هیئت مدیره
نام
نام خانوادگی
سمت
نمایندگی شخص حقوقی
نام شخصیت حقوقی
نام
احسان
نام خانوادگی
اکبری
سمت
مدیرعامل
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
حسین
نام خانوادگی
محمدخانی
سمت
نایب رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
حمید
نام خانوادگی
سپهر
سمت
عضو هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
کیوان بلوری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
کیوان بلوری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مهران هوروش
ناشناس
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
پارسا بلوری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مسعود قاسمی
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
احمد بخشایی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمد نوروزی پرشکوه
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
پارسا بلوری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
اسماعیل جعفری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمدحسین مقدم موحد
ناشناس
ناشناس
ناشناس
کیوان بلوری
ناشناس
ناشناس
کیوان بلوری
محمدرضا امیری
محمدرضا امیری
محمدرضا امیری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمدحسین مقدم موحد
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان اصفهان
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمدحسین مقدم موحد
محمدحسین مقدم موحد
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مهدی عباسی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمد شیخ پلکی دخت
محمد شیخ پلکی دخت
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علی آذرتاج
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
عبدالله کیانی نژاد
ناشناس
ناشناس
سیدعلیرضا طلایی زواره
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مسعود قاسمی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
جواد محمدی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علیرضا فرمانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
رضا فتح اللهی
ناشناس
محمود لطفی
ناشناس
علی مهری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس

نظرات

سلام با توجه به تضمین اصل پول واقعا قابل مقایسه با سپرده های بانکی نیست و سود 40 درصدی بسیار قابل توجهه کاش نقدینگی بیشتری واسه سرمایه گذاری داشتم

لطفا درصد سود را بالاتر ببرین که زمان کمتری برای تامین کل سرمایه نیاز باشه . الان چند روزی هست هیچ سرمایه گذاری بر روی این طرح نشده و پول ما بلوکه شده و از تورم عقب . الان تامین سرمایه ها 45 درصدی هست ولی این چرا باید 40 درصد باشه که متقاضی نداشته باشه

با سلام، سرمایه گذاری در این طرح شناور هست، یعنی از زمانی که حداقل مبلغ درخواستی جمع آوری شده طرح آغاز به کار کرده و شما از تورم عقب نمانده اید

ارسال نظر
20,000,000,000 ریال
120,000,000,000 ریال
100%
نماد طرح فاندالیا
وضعیت موفقیت جمع آوری وجوه
مبلغ باقی مانده 0 ریال
زمان باقی مانده پایان یافته
پیش بینی سود سالانه %40.0
دوره سرمایه‌گذاری 12 ماه
بازه پرداخت سود علی الحساب 3 ماه
نوع تأمین مالی شناور
تعداد سرمایه گذار 244 سرمایه گذار
شروع جمع آوری وجوه 1402/11/18
پایان جمع آوری وجوه 1403/02/08
مدیر طرح احسان اکبری
تضامین
اصل سرمایه توسط صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی کریمه استان قم ضمانت گردیده است. شماره سپاص 1084814021191019 ضمانت نامه است.
تصویر ضمانت نامه