ifund.ir | جزئیات طرح | ifund.ir
company logo

تامین سرمایه در گردش تولید محصولات پری بیوتیک و پست بیوتیک بر پایه مخمر

project image
تهران
  • خلاصه طرح
معرفی طرح

شرکت دانش بنیان کیمیازیم با هدف فعالیت و تولید محصولات زیست فناوری در صنایع غذایی و همچنین صنعت دام، طیور و آبزیان در سال 1393 تأسیس و با محوریت تولید محصولات مخمری فعالیت خود را آغاز کرده است، با توجه به اهمیت و نقش تولید محصولات سالم در سلامتی مردم، گروه کیمیازیم با استخراج و مطالعه اجزای دیواره سلولی مخمر تلاش‌های جدی در جهت تقویت سیستم ایمنی حیوانات در راستای کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها آغاز کرده است.

پس از ممنوعیت مصرف آنتی‌بیوتیک در پرورش دام و طیور، مصرف ترکیبات پری‌بیوتیک، پروبیوتیک، سین بیوتیک، پارابیوتیک و پست بیوتیک در واحدهای پرورشی دام، طیور و آبزیان رواج یافته است که به عنوان مکمل خوراک دام و طیور شناخته شده و از جمله ترکیبات طبیعی تولید شده از مخمرها، باکتری‌ها و گیاهان است که موجب بهبود عملکرد و سلامت دام و طیور می‌شود.

حال شرکت «بهان کیمیا آنزیم» در نظر دارد در طرح «تولید محصولات پری‌بیوتیک و پست‌بیوتیک بر پایه مخمر» اقدام به تولید 337,840 کیلوگرم مکمل خوراک دام و طیور در مدت 12 ماه کند که با توجه به اظهارات سرمایه پذیر تولید و فروش محصول در چهار دوره سه ماهه صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است دوره وصول مطالبات بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 1401 حدوداً 4.5 ماه است، بنابراین در هر دوره سه ماهه شرکت پیش‌بینی می‌کند 84،460 کیلوگرم مکمل خوراک دام و طیور (شامل انواع محصولات مخمر اتولیز شده، انواع دیواره سلولی مخمر، انواع عصاره مخمر و گلوتن هیدرولیز شده) تولید کند.

با توجه به تنوع محصولات میانگین هزینه خرید مواد اولیه و قیمت فروش برآوردی با توجه بر نامه تولید محصولات مذکور بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 1401 و اظهارات متقاضی پیش بینی شده است.

با توجه به محرمانه بودن فرمول ساخت و بر اساس اظهارت متقاضی هزینه خرید مواد اولیه شامل مخمر، آنزیم و گلوتن برای هر واحد (کیلوگرم) محصول به طور میانگین حدوداً 1,157,945 ریال است که مجموع هزینه‌ها در طول سه ماه برای تولید 84،460 کیلوگرم مکمل خوراک دام و طیور مبلغ 97,800,034,700 ریال و در طول دوره طرح برای تولید 337,840 کیلوگرم محصول، مبلغ 391,200,138,800 ریال پیش‌بینی می‌شود.

هزینه کارمزد عامل و فرابورس در تأمین مالی جمعی نیز 2،200,000,000 ریال و در مجموع هزینه تولید با احتساب کارمزد عامل و فرابورس در طول دوره طرح 393,400,138,800 ریال برآورد می‌شود.

شرکت بهان کیمیا آنزیم در نظر دارد به منظور تأمین سرمایه مورد نیاز خرید مواد اولیه جهت تولید و فروش مکمل خوراک دام و طیور به میزان 100 میلیارد ریال با روش تأمین مالی جمعی از طریق سکوی آیفاند، تأمین کند.

هزینه‌های قابل قبول طرح، هزینه کارمزد عامل و فرابورس و هزینه مواد اولیه مورد نیاز برای اجرای طرح بوده و گفتنی است که سایر هزینه‌های مرتبط با اجرای طرح بر عهده متقاضی است، علاوه بر این با توجه به الزام حسابرسی رسمی طرح، هزینه برای پیشبرد این مهم بر عهده متقاضی خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی فروش 12 ماهه این محصول بر اساس فاکتور‌های فروش ارائه شده و اظهارات متقاضی به ازای هر واحد به طور میانگین حدوداً 1,648,800 ریال است و فروش 84،460 کیلوگرم مکمل خوراک دام و طیور در طول سه ماه، 139,257,648,000 ریال و مجموع فروش 337,840 کیلوگرم در طول دوره طرح، 557,030,592,000 ریال برآورد می‌شود، بنابراین سود تعریف شده در این طرح فروش محصول مد نظر طرح با کسر هزینه‌های مرتبط با تأمین مالی جمعی و خرید مواد اولیه مذکور در طرح خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود شرکت بهان کیمیا آنزیم در برنامه تولید و فروش خود 163,630,453,200 ریال سود (با لحاظ هزینه تأمین مالی جمعی) محقق کند، از این رو حاشیه سود طرح معادل 29.38 درصد برآورد می‌شود.

سهم سرمایه‌گذاران از سود برآورد شده، 21.39 درصد بوده که مبلغ 35,000,000,000 ریال برآورد و نرخ بازده داخلی طرح ماهانه 2.91 درصد پیش‌بینی می‌شود، گفتنی است که حاشیه سود مذکور صرفاً بر اساس اظهارات متقاضی برآورد شده است و در این خصوص مسئولیتی با سکو نخواهد بود.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
خلاصه ارزیابی آی فاند

طرح «تأمین سرمایه در گردش تولید محصولات پری‌بیوتیک و پست‌بیوتیک بر پایه مخمر» تعریف شده توسط شرکت بهان کیمیا آنزیم از هشت منظر زیر مورد ارزیابی قرار گرفته که خلاصه نتایج به شرح زیر است:

الف) احراز مدارک: کد بورسی شرکت، گواهی اعتبارسنجی شرکت، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و همچنین گواهی عدم سو پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره دریافت و اصالت‌سنجی شده است.

ب) گواهی‌ها: گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره دریافت شده است، مطابق گواهی اعتبارسنجی دریافت شده از شرکت، مدیرعامل و تمامی اعضای هیئت مدیره فاقد چک برگشتی هستند، گواهی امضا مدیرعامل نیز دریافت شده است.

ج) وضعیت مالی شرکت: مقایسه نسبت‌ها و مقیاس‌های مالی گذشته یک شرکت برای چند دوره بهترین معیار تحلیل مالی است. بر این اساس وضعیت مالی شرکت در سه سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. اظهار نظر حسابرس برای آخرین صورت مالی حسابرسی شده شرکت (سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401) بیان می‌کند که وضعیت مالی، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب است.

د) بررسی میدانی: صلاحیت اجرایی متقاضی با توجه به سابقه فعالیت شرکت قابل قبول ارزیابی می‌شود.

ه) ضمانت پرداخت: اصل سرمایه سرمایه گذاران در طرح با ارائه ضمانت نامه تعهد پرداخت صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین می‌شود.

و) وضعیت طرح: طرح از منظر اقتصادی هم برای مشارکت کنندگان و هم برای مجری توجیه پذیر است.

ز) سابقه تأمین مالی شرکت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده این شرکت دارای سابقه تأمین مالی از سکوهای تأمین مالی جمعی دارای مجوز نیست.

ح) شیوه پرداخت سرمایه: پرداخت به صورت چند مرحله‌ای بعد از تأمین 10 میلیارد ریال سرمایه جمع‌آوری شده است. به استثنای مرحله آخر که باقی مانده مبالغ جمع‌آوری شده را پوشش می‌دهد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
ریسک های پروژه

تغییرات قیمت مواد اولیه: تغییر قیمت مواد اولیه موجب تغییر در هزینه محصول و نرخ فروش محصول می‌شود. سرمایه پذیر می‌بایست نرخ فروش را به نحوی تعیین کند که حداقل سود علی‌الحساب مذکور در طرح برای سرمایه گذاران محقق شود. در صورت تحقق این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

تغییر قیمت محصول: با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت مواد اولیه احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌شود، در صورت وقوع این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

کاهش حاشیه سود طرح: با توجه به سابقه فعالیت شرکت احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌شود و در صورت وقوع بر عهده طرفین خواهد بود.

عدم امکان فروش محصول به میزان و مبلغ پیش بینی شده: متقاضی در صورت فروش نرفتن کالای مذکور در طرح، موظف به بازخرید محصولات خواهد بود به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایه گذاران محقق گردد. در نهایت این ریسک به عهده متقاضی است. همچنین در صورت عدم امکان تولید و فروش کالای مزبور به هر دلیل موظف به جبران درآمدهای از دست رفته از محل سایر درآمدهای خود جهت حفظ منافع سرمایه گذاران خواهد بود.

بروز مشکل در عدم امکان تهیه محصول مذکور در طرح: این ریسک بر عهده سرمایه پذیر بوده و در این صورت سرمایه پذیر موظف به بازپرداخت اصل سرمایه و سود علی‌الحساب سرمایه‌گذاران از سایر منابع و درآمدهای خود است.

آسیب به محصولات پیش از تحویل به مشتری (آتش سوزی، سرقت و …): این ریسک بر عهده متقاضی است.

مرغوب نبودن کیفیت محصول مد نظر: متقاضی باید کیفیت مواد اولیه را از هر نظر بررسی و اصالت‌سنجی کند. در صورت مرغوب نبودن مواد اولیه و به تبع فروش نرفتن محصول حاصل از آن، سرمایه پذیر باید خود به طور شخصی نسبت به بازخرید محصول اقدام کند. این ریسک بر عهده متقاضی است.

کاهش حاشیه سود فروش محصول: سرمایه پذیر موظف به حفظ حداقل حاشیه سود عنوان شده در طرح است.

کاهش دوره گردش طرح: این ریسک در صورت وقوع بر عهده متقاضی است.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
معرفی شرکت

شرکت بهان کیمیا آنزیم با نام تجاری کیمیازیم فعالیت خود را از سال 1393 آغاز نموده است. بر اساس اساسنامه موضوع فعالیت شخصیت حقوقی صادرات، واردات، تولید و توزیع کلیه مواد اولیه دامپزشکی مربوط به دام و طیور و حیوانات، داروهای آماده به مصرف دامپزشکی مربوط به دام و طیور و حیوانات، مواد اولیه مکمل ها افزودنی ها و فراورده های دامپزشکی مانند پری بیوتیک ها، مخمر اتولیز شده، دیواره سلولی مخمر، آنزیم های ویژه خوراک دام و طیور، توکسین بایندرها، اسیدی فایرها، عصاره های گیاهی، محصولات پوششدار، ویتامینها، انواع مواد معدنی آلی، شیر خشک دامی مربوط به دام، طیور و حیوانات، تولید مخمر اتولیز شده، دیوار سلولی مخمر، توکسین بایندر و سایر مشتقات حاصل از آن، تولید انواع کلاته ها شامل روی آلی، مس آلی، منگنز آلی، کلسیم آلی و سایر مینرال ها، تولید انواع عصاره های گیاهی در صنعت دام طیور و حیوانات، صنایع غذایی و کشاورزی، تولید شیر خشک بدون چربی جهت استفاده در طیور و جایگزین شیر گوساله، گوسفند و سایر حیوانات، تولید انواع کیت های تشخیصی آزمایشگاهی و مزرعه ای؛ تولید آنزیم های صنعتی، مشاوره و خدمات آزمایشگاهی و انجام کلیه فعالیتهای تجاری مرتبط با صنعت دام و طیور در کشور بازرگانی شامل توزیع واردات و صادرات محصولات مرتبط با صنعت دام طیور غذایی و کشاورزی به ویژه افزودنی ها ویتامین ها، مکمل و مواد معدنی، شیر خشک و ترکیبات آن، محصولات بر پایه نانو، کودهای ارگانیک، مواد اولیه خوراک دام و سایر فعالیت های تغذیه ای در صنعت دام، طیور و کشاورزی. همچنین واردات و صادرات کلیه محصولات مرتبط با صنایع لبنیات از جمله استابیلایزر، امولسی فایر، ترکیبات طعم دهنده و سایر ترکیبات و محصولات مرتبط با آن ها، اخذ وام و تسهیلات بانکی از کلیه بانکها و موسسات داخلی و خارجی، گشایش اعتبارات و ال سی نزد بانک ها، شرکت در کلیه مناقصه ها و مزایده های داخلی و خارجی، اخذ و اعطای نمایندگی شرکت های داخلی و خارجی، شرکت در نمایشگاه ها و سمینارهای داخلی و خارجی، ایجاد شعب در سراسر کشور، واردات کلیه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و لوازم آزمایشگاهی و دامپزشکی می باشد. همچنین شرکت های زیر مجموعه گروه کیمیازیم شامل ورنا زیست فرآیند پارس، ژن سازه زیست فناور و بهان زیست فرآیند ویرا است.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نام شرکت
شماره ثبت
مدیر عامل
شناسه ملی
کد اقتصادی
آدرس
نام شرکت
بهان کیمیا آنزیم
شماره ثبت
456999
مدیر عامل
محسن نیکخواه
شناسه ملی
14004200897
کد اقتصادی
411476766747
آدرس
استان تهران، شهرستان تهران، بخش مرکزي، شهر تهران، کوهک، خيابان نسيم 16 شرقي، بلوار شهيدان عليمرادي (کوهک)، پلاک 0، مجتمع تجاري طوبي، اداري c (جنوبي)، طبقه 8، واحد3084
سهامداران
نام سهامدار
سِمت
درصد سهام
نام سهامدار
صندوق سرمایه گذاری جسورانه رشد یکم پیشگام شرکت سبد گردان الگوریتم
سِمت
-
درصد سهام
15 درصد
نام سهامدار
محسن نیکخواه
سِمت
-
درصد سهام
40 درصد
نام سهامدار
رضا حسن ساجدی
سِمت
-
درصد سهام
35 درصد
اعضای هیئت مدیره
نام
نام خانوادگی
سمت
نمایندگی شخص حقوقی
نام شخصیت حقوقی
نام
سيد محمد حسين
نام خانوادگی
سادات رسول
سمت
رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
رضا
نام خانوادگی
حسن ساجدی
سمت
نایب رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
محسن
نام خانوادگی
نیکخواه
سمت
مدیرعامل
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه سریع کارآفرینی ستارگان
صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی تجهیزات پزشکی
صندوق پژوهش و فناوري غير دولتي مدرس
شرکت صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی شهید بهشتی
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان البرز
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان اصفهان
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان
موسسه آینده سازان یاسان
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمدحسین مقدم موحد
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
مجتبی کریمی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
رضا فتح اللهی
ناشناس
ناشناس
علی شیر وحدت بیورزنی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمدرضا سیاحت گر
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علی آذرتاج
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
رضا مرادی
ناشناس
مهرداد یزدانی گارماسه
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سید مهدی کاوسی
ناشناس
ناشناس
ناشناس

نظرات

با توجه به این که طبق دستورالعمل تامین مالی حداکثر 2 میلیارد تومان است و تا 5 میلیارد تومان قابل افزایش است . این درحالی است که این طرح قرار است 12 میلیارد تومان تامین مالی شود

طبق ماده 3 ابلاغیه شماره 4، سقف تامین مالی جمعی که برای هر شرکت میتوان از طریق سکوها انجام داد 12.5 میلیارد تومان است. این ابلاغیه از آبان ماه اجرایی شده است.

ارسال نظر
10,000,000,000 ریال
100,000,000,000 ریال
100%
نماد طرح فاندکیمی
وضعیت موفقیت جمع آوری وجوه
مبلغ باقی مانده 0 ریال
زمان باقی مانده 20روز
پیش بینی سود سالانه %35.0
دوره سرمایه‌گذاری 12 ماه
بازه پرداخت سود علی الحساب 1 ماه
نوع تأمین مالی شناور
تعداد سرمایه گذار 86 سرمایه گذار
شروع جمع آوری وجوه 1402/10/11
پایان جمع آوری وجوه 1403/02/31
مدیر طرح محسن نیکخواه
تضامین
اصل سرمایه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ضمانت شده است. کد اصالت ضمانت نامه 3504836043 است.
تصویر ضمانت نامه