ifund.ir | جزئیات طرح | ifund.ir
company logo

تامین سرمایه در گردش تولید و فروش دو دستگاه شبیه ساز ترن هوایی

project image
اصفهان
  • خلاصه طرح
معرفی طرح

شرکت پدیده‌سازان توفان در نظر دارد دو دستگاه شبیه ساز ترن هوایی تولید و به فروش برساند. بر اساس اظهارات متقاضی زمان تولید دستگاه دو ماه برآورد می‌گردد و در بازه زمانی حداکثر چهار ماه با انجام بازاریابی به فروش می‌رساند. بنابراین بازه زمانی در نظر گرفته شده برای طرح 6 ماه پیش‌بینی می‌گردد.

هزینه‌های قابل قبول طرح شامل هزینه خرید مواد اولیه است که مطابق اظهارات متقاضی به ازای هر شبیه ساز 5،150،000،000 ریال برآورد می‌شود که مجموعا برای دو شبیه ساز برابر با 10،300،000،000 ریال می‌شود.

مبلغ فروش محصول طبق آخرین قراردادهای منعقد شده در سال 1402و براساس اظهارات متقاضی به ازای یک محصول برابر با 7،700،000،000 ریال برآورد می‌شود که مجموعا برابر با 15،400،000،000ریال می‌باشد. سود تعریف شده در این طرح ما به التفاوت فروش محصول و خرید مواد اولیه و کارمزد تامین‌ مالی جمعی است.

 براین اساس سود پیش‌بینی شده 4,636,500,000 ریال برآورد می‌گردد. حاشیه سود برآوردی طرح (با لحاظ هزینه تامین مالی جمعی) برای دوره 6 ماهه، 30.11 درصد پیش­‌بینی می­شود. سهم سرمایه­‌گذاران از سود برآورد شده، 46.65 درصد بوده که مبلغ 2،163،000،000 ریال می­‌باشد. لازم به ذکر است بر اساس اظهارنامه مالیاتی سال 1401 شرکت، حاشیه سود ناخالص شرکت (صرفا بر اساس در نظر گرفتن مواد مستقیم) 36 درصد بوده است.

بنابراین شرکت سرزمین پدیده سازان توفان در نظر دارد به منظور تامین سرمایه مورد نیاز جهت خرید محصولات به میزان 10،150،000،000 ریال با روش تامین مالی جمعی از طریق سکوی آیفاند، تامین نماید. هزینه‌های قابل قبول طرح، هزینه کارمزد تامین مالی جمعی عامل و فرابورس و هزینه خرید مواد اولیه می‌باشد. لازم به ذکر است که سایر هزینه‌های مرتبط با اجرای طرح بر عهده متقاضی می‌باشد. لازم به ذکر است که حاشیه سود مذکور صرفاً براساس اظهارات متقاضی برآورد شده است و در این خصوصی مسئولیتی با سکو نخواهد‌بود.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
خلاصه ارزیابی آی فاند

طرح " تامین سرمایه در گردش تولید و فروش دو دستگاه شبیه ساز ترن هوایی " تعریف شده توسط شرکت سرزمین پدیده سازان توفان از هشت منظر زیر مورد ارزیابی قرار گرفته که خلاصه نتایج به شرح زیر می­‌باشد:

الف) احراز مدارک: کد بورسی شرکت، گواهی اعتبارسنجی شرکت، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت و اصالت سنجی شده است.

ب) گواهی­ها: گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت شده است. مطابق گواهی اعتبارسنجی دریافت شده از شرکت، مدیرعامل و تمامی اعضای هیئت مدیره فاقد چک برگشتی هستند. گواهی امضا رئیس هیئت مدیره (آقای احسان ایمانیان) و نایب رئیس هیئت مدیره (آقای جعفر عظیمی) نیز دریافت شده‌است.

ج) بررسی میدانی: صلاحیت اجرایی متقاضی با توجه به سابقه فعالیت شرکت قابل قبول ارزیابی می­‌شود.

د) ضمانت پرداخت: اصل سرمایه سرمایه‌گذاران با ارئه ضمانت‌نامه تعهد پرداخت از سوی صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اصفهان با شناسه سپاص 3713001214818037 صادر شده و تا تاریخ 1403/04/29 معتبر می‌باشد و با درخواست شرکت سامانه تامین هوشمند نوآفرینان ایرانیان تا زمان مورد درخواست این شرکت قابل تمدید است. 

ه) وضعیت طرح: طرح از منظر اقتصادی هم برای مشارکت‌­کنندگان و هم برای مجری توجیه‌­پذیر می­‌باشد.

ج) وضعیت مالی: مقایسه نسبت ها و مقیاس های مالی گذشته یک شرکت برای چند دوره بهترین معیار تحلیل مالی است. بر این اساس وضعیت مالی شرکت در یک سال اخیر با توجه به اظهارنامه مالیاتی شرکت (سال مالی منتهی به 29 اسفند1401) مورد بررسی قرار گرفته‌است.

و) سابقه تامین مالی شرکت: با توجه به بررسی های به عمل آمده این شرکت دارای سابقه تامین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی دارای مجوز  نمی‌باشد.

ز) شیوه پرداخت سرمایه: کل سرمایه مورد درخواست متقاضی 10،300 میلیون ریال می‌باشد که در یک مرحله از طریق سکوی آی فاند تامین می‌شود. پرداخت بصورت دو مرحله بعد از تامین 5،150 میلیون ریال سرمایه جمع‌آوری شده می‌باشد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
ریسک های پروژه

تغییرات قیمت مواد اولیه: تغییر قیمت مواد اولیه موجب تغییر در هزینه محصول و نرخ فروش محصول می گردد. در صورت تحقق این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

عدم فروش محصولات به مشتریان به میزان پیش بینی شده در طرح: با توجه به برآورد و سابقه شرکت و میزان تقاضای مشتریان احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می گردد. لازم به ذکر است که متقاضی در صورت فروش نرفتن کالای مذکور درطرح، متقاضی موظف به بازخرید محصولات خواهد بود به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایه گذاران محقق گردد. ریسک عدم فروش محصول کم است اما در صورت وقوع بر عهده متقاضی است.

تغییر قیمت محصول: با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت مواد اولیه احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می شود. درصورتی تغییر قیمت مواد اولیه سرمایه پذیر میبایست قیمت فروش محصول را به نحوی تعیین کند که حداقل سود برآورد شده در طرح محقق گردد. در صورت وقوع این ریسک بر عهده طرفین خواهد‌بود.

کاهش حاشیه سود طرح: با توجه به سابقه فعالیت شرکت احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می شود. سیاست قیمت گذاری محصول توسط سرمایه پذیر میبایست به نحوی باشد که حداقل سود برآورد شده در طرح را محقق نماید. و در صورت وقوع بر عهده طرفین خواهد‌بود.

فسخ قرارداد فروش: با توجه به فروش محصولات در قالب قرارداد فروش، احتمال وقوع این ریسک وجود داشته که در صورت وقوع آن، سرمایه پذیر موظف به فروش محصول با حداقل مبلغ فروش پیش بینی شده بوده و این ریسک بر عهده سرمایه پذیر می‌باشد.

ریسک عدم وصول نقد درآمدها: در صورت وقوع سرمایه پذیر می بایست از منابع خود برای بازپرداخت سرمایه و سود حداقلی پیش بینی شده سرمایه گذاران اقدام نماید. لیکن در صورت وقوع این ریسک بر عهده سرمایه پذیر می‌باشد.

آسیب به محصولات پیش از تحویل به مشتری(آتش سوزی، سرقت و ...): این ریسک بر عهده متقاضی می باشد.

بازگشت محصولات به دلیل عدم کیفیت مد نظر مشتریان: متقاضی میبایست کیفیت محصول تولیدی را از هر نظر بررسی و اصالت سنجی نماید. درصورت مرغوب نبودن محصولات ، سرمایه پذیر میبایست خود راسا نسبت به بازخرید محصول اقدام نماید. این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

ریسک مجوزات و عدم اجازه تولید محصول به هر دلیلی: در صورت وقوع این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
معرفی شرکت

شرکت سرزمین پدیده سازان توفان با هدف تولید تجهیزات پیشرفته گیم، سرگرمی و ورزشی و تجهیزات شهربازی، طراحی تجهیزات سرگرمی و تفریحات، ساخت انواع نرم افزارهای سرگرمی، تولید و راه اندازی مجموعه های تفریحی و شهربازی و بومی سازی تجهیزات شهربازی به عنوان یک شرکت سهامی خاص در سال 1401 به ثبت رسیده‌است. موضوع فعالیت شرکت بر اساس اساسنامه شرکت تجهيزات پيشرفته گيم، سرگرمي و ورزشي و تجهيزات شهربازي- خريد، فروش، توليد، توزيع واردات و صادرات کليه کالاهاي مجاز بازرگاني- اخذ وام و ضمانت نامه و تسهيلات و اعتبارات اسنادي از کليه بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري صرفا جهت تحقق اهداف شرکت- توليد و ساخت انواع نرم افزار و اپليکيشن در حوزه هاي مختلف (به جز نرم افزارهاي فرهنگي)- طراحي، توليد و راه اندازي مجموعه‌هاي تفريحي و شهربازي- طراحي تجهيزات سرگرمي و تفريحات- بومي سازي تجهيزات شهربازي- طراحي مجتمع هاي تفريحي و سرگرمي- انتقال فناوری‌هاي پيشرو در حوزه تفريحات، سرگرمي و شهربازي‌ها. درصورت لزوم پس از اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذيربط. بر اساس صورت دستمزد و حقوق و مزایای کارکنان در خرداد 1402 این شرکت با تعداد 7 نفر پرسنل در بخش تولیدی و اداری مشغول به فعالیت است.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نام شرکت
شماره ثبت
مدیر عامل
شناسه ملی
کد اقتصادی
آدرس
نام شرکت
سرزمین پدیده سازان توفان
شماره ثبت
2876
مدیر عامل
احسان ایمانیان
شناسه ملی
14011533140
کد اقتصادی
14011533140
آدرس
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
سهامداران
نام سهامدار
سِمت
درصد سهام
نام سهامدار
تکين آفرين مانا احسان ايمانيان
سِمت
-
درصد سهام
80 درصد
نام سهامدار
احسان ايمانيان
سِمت
-
درصد سهام
10 درصد
نام سهامدار
جعفر عظيمي
سِمت
-
درصد سهام
10 درصد
اعضای هیئت مدیره
نام
نام خانوادگی
سمت
نمایندگی شخص حقوقی
نام شخصیت حقوقی
نام
احسان
نام خانوادگی
ايمانيان
سمت
رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
جعفر
نام خانوادگی
عظيمي
سمت
نایب رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
زهرا
نام خانوادگی
قریشی نجف آبادی
سمت
عضو هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
بله
نام شخصیت حقوقی
-
نام
سپيده
نام خانوادگی
ابوتراب نجف آبادي
سمت
مدیرعامل
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان اصفهان
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
میثم شعبان دولابی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان اصفهان
ناشناس

نظرات

ارسال نظر
5,150,000,000 ریال
10,300,000,000 ریال
100%
نماد طرح فاندتوفا
وضعیت موفقیت جمع آوری وجوه
مبلغ باقی مانده 0 ریال
زمان باقی مانده پایان یافته
پیش بینی سود سالانه %42.0
دوره سرمایه‌گذاری 6 ماه
بازه پرداخت سود علی الحساب 3 ماه
نوع تأمین مالی شناور
تعداد سرمایه گذار 55 سرمایه گذار
شروع جمع آوری وجوه 1402/09/22
پایان جمع آوری وجوه 1402/10/12
مدیر طرح احسان ایمانیان
تضامین
اصل سرمایه توسط صندوق پژوهش و فناوری غیر‌دولتی استان اصفهان ضمانت گردیده است. شماره سپاص ضمانت نامه 3713001214818037 می‌باشد.
تصویر ضمانت نامه