ifund.ir | جزئیات طرح | ifund.ir
company logo

ساخت پارکینگ مکانیزه 2

project image
اصفهان
  • خلاصه طرح
معرفی طرح

هزینه ساخت یک عدد جای پارک شامل خرید مواد اولیه بر اساس حاشیه سود شرکت در سال‌های اخیر حدوداً 2،784،950،000 ریال برآورد می­شود و پیش­ بینی می­شود در مجموع 50 عدد جای پارک مبلغ 139،247،500،000 ریال هزینه داشته باشد. لازم به ذکر است سایر هزینه های ساخت پارکینگ مکانیزه و اجرای طرح بر عهده متقاضی خواهد بود.

دوره طرح 12 ماهه می­ باشد و بر اساس قرارداد منعقد شده با مشتری (قرارداد شماره 105/ف/401) هر عدد جای پارک به مبلغ 3،978،500،000 ریال به فروش برسد. با توجه به ساخت تعداد 50 جای پارک برآورد می­ شود مجموع درآمد حاصل از این طرح 198،925،000،000 ریال باشد.

برآورد سود طرح با کسر کارمزدهای تامین مالی جمعی 56،977،500،000 ریال است که حاشیه سود 28.64 درصدی طرح را نشان می­ دهد. سهم سرمایه­ گذاران از سود برآورد شده، 77.22 درصد بوده که مبلغ 44،000 میلیون ریال برآورد می‌گردد.

بر اساس اظهارات متقاضی دوره گردش عملیاتی این طرح 12 ماهه می­ باشد و با توجه به حاشیه سود برآوردی (با لحاظ هزینه تامین مالی جمعی) نرخ بازده داخلی طرح 3.60 درصد پیش ­بینی می شود.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
خلاصه ارزیابی آی فاند

طرح "تامین سرمایه در گردش ساخت سفارشی پارکینگ مکانیزه با ظرفیت 50 جای پارک" تعریف شده توسط شرکت تکاپو صنعت نامی از هشت منظر زیر مورد ارزیابی قرار گرفته که خلاصه نتایج به شرح زیر می­ باشد:

الف) احراز مدارک: کد بورسی شرکت، گواهی اعتبارسنجی شرکت، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت و اصالت سنجی شده است.

ب) گواهی­ ها: گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت شده است. مطابق گواهی اعتبارسنجی دریافت شده از شرکت، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره فاقد چک برگشتی هستند. گواهی امضا مدیرعامل نیز دریافت شده است.

ج) وضعیت مالی شرکت: مقایسه نسبت­ ها و مقیاس­ های مالی گذشته یک شرکت برای چند دوره بهترین معیار تحلیل مالی است. بر این اساس وضعیت مالی شرکت در چهار سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. اظهار نظر حسابرس برای آخرین صورت مالی حسابرسی شده شرکت (سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401) بصورت مشروط گزارش شده که به دلیل آماده نبودن بستر لازم امکان تطبیق مواد و مصالح مصرف شده با مواد و مصالح برآوردی و آثار تعدیلات آن بر صورت ­های مالی و عدم محاسبه میزان استهلاک دارایی­ های ثابت مشهود و نامشهود بوده است.

د) بررسی میدانی: صلاحیت اجرایی متقاضی با توجه به سابقه فعالیت شرکت قابل قبول ارزیابی می­شود. لازم به ذکر است که شرکت محصولات خود را با برند "اپتیم پارک" در بازار عرضه می­نماید.

ه) ضمانت پرداخت: اصل سرمایه سرمایه­گذاران با ارئه ضمانت­ نامه از سوی صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان با شناسه سپاص 3413701274817535 صادر شده و تا تاریخ 1403/08/08معتبر می­باشد و با درخواست شرکت سامانه تامین هوشمند نوآفرینان ایرانیان تا زمان مورد درخواست این شرکت قابل تمدید است.

و) وضعیت طرح: طرح از منظر اقتصادی هم برای مشارکت­ کنندگان و هم برای مجری توجیه­ پذیر می­باشد.

ز) سابقه تامین مالی شرکت: با توجه به بررسی­ های به عمل آمده این شرکت دارای سابقه تامین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی دارای مجوز در مجموع به مبلغ 150،400 میلیون ریال بوده است.

ح) شیوه پرداخت سرمایه: پرداخت بصورت مرحله­ای بعد از هر 20 میلیارد ریال سرمایه جمع­ آوری شده به استثنای مرحله آخر که باقی­ مانده مبالغ جمع ­آوری شده را پوشش می ­دهد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
ریسک های پروژه

تغییرات قیمت مواد اولیه: تغییر قیمت مواد اولیه موجب تغییر در هزینه محصول و نرخ فروش محصول می­ گردد. سرمایه پذیر می بایست نرخ فروش را به نحوی تعیین کند که حداقل سود علی الحساب مذکور در طرح برای سرمایه گذاران محقق شود. در صورت تحقق این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

تغییر قیمت محصول: با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت مواد اولیه احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌شود. در صورت وقوع این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

عدم امکان فروش محصول به میزان و مبلغ پیش بینی شده: با توجه به برآورد و سابقه شرکت و میزان تقاضای مشتریان احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌گردد. در صورت عدم تحقق فروش این محصول به میزان پیش بینی شده متقاضی موظف به شناسایی درامد از سایر لاین های درآمدی خود برای تضمین سود سرمایه‌گذران است.

ریسک عدم نیاز مشتری نسبت به محصولات خریداری شده توسط متقاضی: با توجه به غیر قراردادی بودن تعامل مشتری و سرمایه پذیر امکان وقوع این ریسک وجود دارد. لکن با توجه به سابقه همکاری و برآوردها موجود احتمال وقوع این ریسک اندک خواهد بود و در صورت تحقق این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

بروز مشکل در عدم امکان تهیه محصول مذکور در طرح: این ریسک بر عهده سرمایه پذیر بوده و در این صورت سرمایه پذیر موظف به بازپرداخت اصل سرمایه و سود علی الحساب سرمایه‌گذاران از سایر منابع و درآمدهای خود می‌باشد.

آسیب به محصولات پیش از تحویل به مشتری(آتش سوزی، سرقت و ...): این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

ریسک عدم وصول فروش نسیه در مدت طرح: در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقی مانده حال شده فرض و سرمایه پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح می‌باشد. این ریسک بر عهده متقاضی است.

مرغوب نبودن کیفیت مواد اولیه برای تولید محصول مد نظر: متقاضی می باست کیفیت مواد اولیه را از هر نظر بررسی و اصالت سنجی نماید. در صورت مرغوب نبودن مواد اولیه و به تبع فروش نرفتن محصول حاصل از آن، سرمایه پذیر می بایست خود راسا نسبت به باز خرید محصول اقدام نماید. این ریسک بر عهده متقاضی است.

کاهش حاشیه سود فروش محصول: سرمایه پذیر با برنامه ریزی مدون موظف به حفظ حداقل حاشیه سود عنوان شده در طرح می باشد. در صورت وقوع بر عهده متقاضی است.

 

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
معرفی شرکت

مجموعه تکاپو صنعت نامی با نام تجاری اپتیم پارک، به پشتوانه تجربه چندین ساله‌ی مدیران این شرکت در حوزه‌ی تجهیزات صنعتی مربوط به صنایع فولاد، پتروشیمی و نیروگاهی فعالیت می نماید. شرکت تکاپو صنعت نامی به عنوان یک شرکت سهامی خاص در سال 1393 نزد مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مبارکه به ثبت رسید. این مجموعه در کنار ادامه فعالیت در حوزه های پیشین، فعالیت خود در زمینه ماشین سازی و ساختمان را با جدیت آغاز نمود که این امر، منجر به ورود تخصصی این شرکت به حوزه طراحی و تولید انواع مختلف پارکینگ مکانیزه نظیر پالت لس، پالت لس کامباین، روتاری، پازلی و ستونی (مسکونی) با نام تجاری اپتیم پارک گردید.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نام شرکت
شماره ثبت
مدیر عامل
شناسه ملی
کد اقتصادی
آدرس
نام شرکت
تکاپو صنعت نامی
شماره ثبت
1887
مدیر عامل
حسین حیدری کرد آبادی
شناسه ملی
14004600324
کد اقتصادی
411481517483
آدرس
دفتر مرکزی-خیابان شیخ مفید-نبش کوچه 17
سهامداران
نام سهامدار
سِمت
درصد سهام
نام سهامدار
سید محمود خلیفه سلطانی
سِمت
-
درصد سهام
75 درصد
نام سهامدار
غزاله شمیرانی
سِمت
-
درصد سهام
16 درصد
اعضای هیئت مدیره
نام
نام خانوادگی
سمت
نمایندگی شخص حقوقی
نام شخصیت حقوقی
نام
سید محمود
نام خانوادگی
خلیفه سلطانی
سمت
رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
حمید
نام خانوادگی
نوری
سمت
نایب رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
غزاله
نام خانوادگی
شمیرانی
سمت
عضو هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
حسین
نام خانوادگی
حیدری کردآبادی
سمت
مدیرعامل
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمد بهشتی نامور
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمد بهشتی نامور
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
رضا هراتی
ناشناس
تکاپو صنعت نامی

نظرات

دیدگاهی ثبت نشده است

ارسال نظر
20,000,000,000 ریال
100,000,000,000 ریال
100%
نماد طرح فاندتکان
وضعیت موفقیت جمع آوری وجوه
مبلغ باقی مانده 0 ریال
زمان باقی مانده 1روز
پیش بینی سود سالانه %44.0
دوره سرمایه‌گذاری 12 ماه
بازه پرداخت سود علی الحساب 2 ماه
نوع تأمین مالی شناور
تعداد سرمایه گذار 37 سرمایه گذار
شروع جمع آوری وجوه 1402/08/21
پایان جمع آوری وجوه 1403/02/11
مدیر طرح حسین حیدری کرد آبادی
تضامین
اصل سرمایه توسط صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی گیلان ضمانت گردیده است.شماره سپاص ضمانت نامه 3413701274817535 می باشد.
تصویر ضمانت نامه