ifund.ir | جزئیات طرح | ifund.ir
company logo

تامین سرمایه در گردش تولید دستگاه جوش لیزری

project image
اصفهان
  • خلاصه طرح
معرفی طرح

جوش لیزری جدیدترین متد جوش است که استحکام بالایی دارد و 1000 برابر مقاومت بیشتر نسبت به جوش co2 و آرگون دارد. همچنین جوش اتومات دارای دوربین و مانیتور و نرم افزار برای برنامه‌یزی جوش است و بالاترین کیفیت جوش را ارائه می‌کند. هردو این لیزرها تست‌های کشش و غیره را قبول شده‌اند و نفوذپذیری و جوش فلزات مختلف با ضخامت‌های مختلف به یکدیگر از ویژگی‌های بارز این دستگاه‌های جوش است.

برای تولید لیزرهای جوش دستی و اتومات مواد اولیه در سه بخش الکترونیک، مکانیک و اپتیک لازم است که شرکت نوران صنعت مصباح در بخش الکترونیک و مکانیک بومی سازی کرده و در بخش اپتیک نیز مواد اولیه لازم در جهت تولید لیزرهای دستی را از خارج کشور وارد می‌کند. در بخش اپتیک با توجه به اینکه شرکتهای خاصی در دنیا محصولاتی مانند فیبر را تولید می‌کنند، این قطعات وارداتی است.

شرکت نوران صنعت مصباح در نظر دارد به منظور تامین سرمایه مورد نیاز جهت تولید لیزرهای صنعتی به میزان 30 میلیارد ریال با روش تامین مالی جمعی از طریق سکوی آیفاند، اقدام نماید. این مبلغ در جهت تولید 7 دستگاه لیزر صنعتی در 4 ماه و 21 دستگاه لیزر صنعتی با احتساب گردش 4 ماهه در 12 ماه استفاده خواهد شد.

بر اساس اظهارات متقاضی منابع مورد نیاز در جهت خرید مواد اولیه (بخش اپتیک) به منظور تولید انواع لیزرهای صنعتی بوده و مبتنی بر پیش فاکتورهای دریافت شده از شرکت نوران صنعت مصباح این شرکت در جهت خرید بخشی از مواد اولیه که شامل 2 فاکتور خرید به مبالغ 35،150 و 39،900 دلار در مجموع 75،050 دلار را ارائه کرده است. بر اساس اظهارات فروشنده نرخ مبنای محاسبه برای شرکت نرخ حواله ازاد معادل با 520،000 ریال است که هزینه خرید مواد اولیه معادل با 39،026،000،000 ریال می‌شود.

هزینه خرید مواد اولیه شامل دیود جهت تولید لیزر صنعتی 1000 وات و 2000 وات به طور میانگین 4،000،000،000 ریال اظهار شده است. در طرح توجیهی ارزیابی شده و اظهارات شرکت، این شرکت توانایی تولید 7 دستگاه لیزر در 4 ماه را دارد. (دوره گردش 4 ماه می¬باشد). هزینه مواد اولیه برای تولید 7 دستگاه معادل 28،000،000،000 ریال و هزینه مواد اولیه برای تولید 21 دستگاه در 12 ماه معادل 84،000،000،000 ریال برآورد شده است. هزینه‌های قابل قبول طرح، هزینه کارمزد عامل و فرابورس و هزینه مواد اولیه مورد نیاز برای محصول مد نظر طرح (با لحاظ محاسبات ذکر شده) است. لازم به ذکر است که سایر هزینه‌های مرتبط با اجرای طرح بر عهده متقاضی است. از این رو سود تعریف شده در این طرح، فروش محصول مد نظر طرح با کسر هزینه‌های مرتبط با تامین مالی جمعی و خرید مواد اولیه ذکر شده در طرح خواهد بود.

شرکت به منظور فروش محصولات خود در ابتدا پیش فاکتورهایی را برای مشتریان خود ارسال می‌کند، در ضمن ارائه محصول به مشتری هزینه محصول دریافت می‌شود. در برآوردهای انجام شده بر اساس فاکتورهای فروش شرکت نرخ فروش هر محصول تولیدی به صورت میانگین 6،000،000،000 ریال است و درآمد فروش شرکت در یک دوره گردش 4 ماهه با فروش 7 دستگاه برابر با 42،000،000،000 ریال خواهد بود و در یک دوره 12 ماهه با فروش 21 دستگاه درآمد شرکت معادل با 126،000،000،000 ریال خواهد بود، فروش شرکت به صورت فاکتوری است.

در صورت فروش هر واحد محصول با نرخ 6،000،000،000 ریال و هزینه مواد اولیه 4،000،000،000 ریال میزان سود هر دستگاه تولیدی برابر با 2،000،000،000 ریال پیش‌بینی می‌شود و در یک دوره گردش 4 ماهه درآمد شرکت معادل با 42،0000،000،000 ریال و در دوره 12 ماهه برابر با 126،000،000،000 ریال برآورد می‌گردد سود ناخالص شرکت در یک دوره 4 و 12 ماهه به ترتیب برابر با 14،000،000،000 ریال و 42،000،000،000 ریال است.

بر اساس محاسبات و گردش در نظر گرفته شده پیش بینی می‌شود شرکت در یک دوره 12 ماهه امکان شناسایی درآمد 126 میلیارد ریالی و شناسایی سود 42 میلیارد ریالی خواهد داشت که با احتساب هزینه‌های کارمزد عامل و نهاد مالی برابر با 900،000،000 ریال و هزینه کارمزد فرابورس برابر با 150،000،000 ریال سود شرکت به 40،950،000،000 ریال می‌رسد.

سهم سرمایه گذار از سود این طرح برابر با 32.97 درصد است که مبلغ 13،500،000،000 ریال برآورد می‌شود، نرخ بازده داخلی ماهانه محاسبه شده نیز در محدوده 3.62% است.

بر اساس اظهارات متقاضی دوره گردش عملیاتی این طرح 12 ماهه برآورد شده است و حاشیه سود برآوردی (با لحاظ هزینه تامین مالی جمعی) ماهانه طرح 3.75% پیش‌بینی می‌شود.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
خلاصه ارزیابی آی فاند

طرح «تامین سرمایه در گردش تولید تولید دستگاه جوش لیزری دستی و اتومات» تعریف شده توسط شرکت نوران صنعت مصباح از هشت منظر زیر مورد ارزیابی قرار گرفته که خلاصه نتایج به شرح زیر است:

الف) احراز مدارک: کد بورسی شرکت، گواهی اعتبارسنجی شرکت، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره دریافت و اصالت سنجی شده است.

ب) گواهی‌ها: گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره دریافت شده است. مطابق گواهی اعتبارسنجی دریافت شده از شرکت، رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و شرکت فاقد چک برگشتی هستند.

ج) وضعیت مالی شرکت: مقایسه نسبت‌ها و مقیاس‌های مالی گذشته یک شرکت برای چند دوره بهترین معیار تحلیل مالی است. بر این اساس وضعیت مالی شرکت در سه سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. اظهار نظر حسابرس برای آخرین صورت مالی حسابرسی شده شرکت (سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1401) بیان می‌کند که وضعیت مالی، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب است.

د) بررسی میدانی: صلاحیت اجرایی متقاضی با توجه به سابقه فعالیت شرکت قابل قبول ارزیابی می‌شود.

ه) ضمانت پرداخت: اصل سرمایه سرمایه گذاران با ارئه ضمانت‌نامه از سوی صندوق پژوهش و فناوری گیلان با شناسه سپاص 1274814021179815 صادر شده و تا تاریخ 1403/10/23معتبر است و با درخواست شرکت سامانه تامین هوشمند نوآفرینان ایرانیان تا زمان مورد درخواست این شرکت قابل تمدید است. همچنین چک تضمین نیز از شرکت اخذ شده است.

و) وضعیت طرح: طرح از منظر اقتصادی هم برای مشارکت کنندگان و هم برای مجری توجیه پذیر است.

ز) سابقه تامین مالی شرکت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده این شرکت دارای سابقه تامین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی دارای مجوز به مبلغ 20 میلیارد ریال می باشد.

ح) شیوه پرداخت سرمایه: کل سرمایه مورد درخواست متقاضی 30,000 میلیون ریال است که در یک مرحله از طریق سکوی آی فاند تامین می‌شود. پرداخت بصورت مرحله‌ای بعد از هر 5،000 میلیون ریال سرمایه جمع آوری شده به استثنای مرحله آخر که باقی مانده مبالغ جمع آوری شده را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است پرداخت به متقاضی مشروط به موفقیت حداقل میزان جمع آوری وجوه قابل پذیرش است.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
ریسک های پروژه

تغییرات قیمت مواد اولیه: تغییر قیمت مواد اولیه موجب تغییر در هزینه محصول و نرخ فروش محصول می‌گردد. سرمایه پذیر باید نرخ فروش را به نحوی تعیین کند که حداقل سود علی الحساب مذکور در طرح برای سرمایه گذاران محقق شود.در صورت تحقق این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

تغییر قیمت محصول: با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت مواد اولیه احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌شود. در صورت وقوع این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

کاهش حاشیه سود طرح: با توجه به سابقه فعالیت شرکت احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌شود و در صورت وقوع بر عهده طرفین خواهد بود.

عدم امکان فروش محصول به میزان و مبلغ پیش بینی شده: متقاضی در صورت فروش نرفتن کالای مذکور در طرح، موظف به بازخرید محصولات خواهد بود به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایه گذاران محقق گردد. در نهایت این ریسک به عهده متقاضی است . همچنین در صورت عدم امکان تولید و فروش کالای مزبور به هر دلیل موظف به جبران درامد های از دست رفته از محل سایر درامد های خود جهت حفظ منافع سرمایه گذاران خواهد بود.

بروز مشکل در عدم امکان تهیه محصول مذکور در طرح: این ریسک بر عهده سرمایه پذیر بوده و در این صورت سرمایه پذیر موظف به بازپرداخت اصل سرمایه و سود علی الحساب سرمایه‌گذاران از سایر منابع و درآمدهای خود است .

آسیب به محصولات پیش از تحویل به مشتری (آتش سوزی، سرقت و …): این ریسک بر عهده متقاضی است .

مرغوب نبودن کیفیت محصول مد نظر: متقاضی باید کیفیت مواد اولیه را از هر نظر بررسی و اصالت سنجی نماید. در صورت مرغوب نبودن مواد اولیه و به تبع فروش نرفتن محصول حاصل از آن، سرمایه پذیر می‌بایست خود راسا نسبت به بازخرید محصول اقدام کند. این ریسک بر عهده متقاضی است.

کاهش حاشیه سود فروش محصول: سرمایه پذیر موظف به حفظ حداقل حاشیه سود عنوان شده در طرح است .

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
معرفی شرکت

شرکت نوران صنعت مصباح با 19 نفر نیروی کار اولین و تنها شرکت تولید کننده لیزرهای فیبری در ایران است که از سال 1390 گام به گام شروع به فعالیت کرده است. موضوع فعالیت این شرکت در آگهی تاسیس روزنامه رسمی آن، کاربرد لیزر و ادوات فوتونیکی ذکر شده است. شرکت نوران صنعت مصباح با دارا بودن بیش از 10 سال تجربه مستمر در صنعت، با استفاده از تخصص دانشمندان و مهندسین با انگیزه داخلی و ارتباط گسترده با شرکت‌های سازنده خارجی، یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه شناخته شده است. شرکت نوران صنعت مصباح انواع لیزر از جمله لیزرهای فمتو ثانیه، لیزر ماژولار تا توان 6 کیلو وات، لیزر‌های حکاکی تا توان 150 وات، لیزر تک ماژول توان بالای 2 کیلو وات، لیزر جوش رباتیک تا توان 6 کیلو وات، لیزر جوش ماشینی تا توان 4 کیلووات، دستگاه جوش لیزری دستی تا 2 کیلو وات، لیزرهای تمیزکننده و پاک کننده چربی‌های سطحی، لیزرهای نانوثانیه Q-S جهت زدودن رنگ و اکسیدهای فلزی، لیزرهای پیکو ثانیه جهت سوراخکاری دقیق و پژوهش‌های علمی، ماشین برش CNC لیزری از توان 1 تا 6 کیلو وات و میز‌های مختلف را تولید کرده و توانایی دستگاه پوشش دهی و سخت کاری لیزری را نیز دارد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نام شرکت
شماره ثبت
مدیر عامل
شناسه ملی
کد اقتصادی
آدرس
نام شرکت
نوران صنعت مصباح
شماره ثبت
2318
مدیر عامل
محمدجوادحکمت
شناسه ملی
14008608931
کد اقتصادی
411648954684
آدرس
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خ15 ساختمان اندیشه1 واحد102
سهامداران
نام سهامدار
سِمت
درصد سهام
نام سهامدار
محمدجواد حکمت
سِمت
-
درصد سهام
99 درصد
نام سهامدار
زینب فاتحی
سِمت
-
درصد سهام
1 درصد
اعضای هیئت مدیره
نام
نام خانوادگی
سمت
نمایندگی شخص حقوقی
نام شخصیت حقوقی
نام
محمدجواد
نام خانوادگی
حکمت
سمت
مدیرعامل
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
زینب
نام خانوادگی
فاتحی
سمت
عضو هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علی مهری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناصر خلفی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سید داود مقصودی ادیب
ناشناس
ناشناس
ناشناس
نجمه فرهادی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
رضا فتح اللهی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
رضا هراتی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علی مهری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
اصغر سبزعلیان
سید مهدی کاوسی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مجتبی کریمی
ناشناس

نظرات

ارسال نظر
5,000,000,000 ریال
30,000,000,000 ریال
100%
نماد طرح فاندمصبا
وضعیت موفقیت جمع آوری وجوه
مبلغ باقی مانده 0 ریال
زمان باقی مانده پایان یافته
پیش بینی سود سالانه %45.0
دوره سرمایه‌گذاری 12 ماه
بازه پرداخت سود علی الحساب 3 ماه
نوع تأمین مالی شناور
تعداد سرمایه گذار 64 سرمایه گذار
شروع جمع آوری وجوه 1402/11/08
پایان جمع آوری وجوه 1402/12/08
مدیر طرح محمدجوادحکمت
تضامین
اصل سرمایه توسط صندوق پژوهش و فناوری غیر‌دولتی استان گیلان ضمانت شده است. شماره سپاص ضمانت نامه 1274814021179815 است.
تصویر ضمانت نامه