یک آزمایشگاه کارآفرینی دانش بنیان در شهریورماه 1401 برای پرکردن جای خالی یک محصول و پیشرفت صنعت پلیمر تصمیم به واردات و فروش محصولات این صنعت گرفت و این در حالی بود که واردات این محصولات حاشیه سود قابل توجهی نیز برای شرکت به همراه دارد اما شرکت سرمایه مورد نیاز برای این کار را در آن زمان در اختیار نداشت.

از بین راه های مختلف جذب سرمایه برای شرکت بسپار شیمی سپیدان، پس از بررسی های فراوان، آنها با تامین مالی جمعی و سکوی آیفاند آشنا شدند و تصمیم گرفتند در راهی قدم بگذارند که در آن سرمایه های خرد مردم نیاز شرکت را تامین میکند و در نتیجه سود این طرح مستقیما به مردم میرسد.

پس از ارزیابی های آیفاند مشخص شد این طرح میتواند در شش ماه علاوه بر بازگشت سرمایه درآمدی حاصل کند که بنابر تصمیم شرکت بسپار شیمی مردم در 21 درصد آن شریک شدند و در نهایت طرح تامین مالی جمعی خرید و فروش مواد اولیه صنعت پلیمری در سکوی آیفاند منتشر شد.

64 سرمایه گذار مبلغ مورد نیاز طرح را تامین کردند و اکنون که این طرح به ایستگاه پایانی خود رسیده است آیفاند به خود می بالد که توانسته پاسخگوی اعتماد سرمایه گذارانی باشد که همواره ما را در مسیر تامین مالی جمعی همراهی کرده اند.