کرادفاندینگ (crowdfunding) یا تامین مالی جمعی، یکی از مدرن ترین روش های سرمایه گذاری در کسب و کارها، بدون تحمل ریسک ریزش بازار بورس یا خطر از دست دادن سرمایه است. در این روش سرمایه گذاری، افراد پول خود را در کسب و کارهای پویا و در حال توسعه سرمایه گذاری می کنند تا هم به سودآوری برسند و هم به رشد اقتصادی کشورشان کمک کنند.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاری به روش تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ)، به خروج آمریکا از رکود اقتصادی در سال 2008 کمک شایانی کرد.

همه ی افراد نیاز به سرمایه گذاری دارند تا هم ارزش پول خود را از تورم حفظ کنند و هم برای خود منبع درآمد غیر فعال (cashflow) ایجاد کنند.

کش فلو یا درآمد غیر فعال، نوعی از درآمد است که در آن فرد بدون این که به طور فیزیکی کاری را انجام دهد پول کسب می کند؛ این درآمد شامل کلیه ی درآمد هایی است که از طریق سرمایه گذاری کسب می شود. مثل اجاره ی املاک، سود ماهانه ی سالانه ی حاصل از سرمایه گذاری و رشد قیمت دارایی ها در طی زمان.

کش فلو کلیدی ترین عامل در کسب ثروت است چرا که وقت و توان ما برای انجام کار و کسب درآمد فعال محدود است. پس بهترین روش کسب ثروت سرمایه گذاری و کسب درآمد غیر فعال و مداوم است. راه های زیادی برای سرمایه گذاری و ایجاد کش فلو وجود دارد که به دانش و مهارت سرمایه گذار و همچنین میزان سرمایه ی او بستگی دارد.

  • سرمایه گذاری در املاک: این روش سرمایه گذاری یکی از بهترین روش ها برای ایجاد درآمد غیر فعال (کش فلو) است. در این روش شما با خرید، بازسازی و اجاره ی املاک برای خود درآمد ایجاد می کنید. در این روش علاوه بر این که کش فلو ماهانه برای شما ایجاد می شود، ارزش املاکتان هم با تورم رشد می کند؛ به همین دلیل این روش را می توان یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری دانست. اما ایراد این روش این است که برای انجام آن نیاز به سرمایه ی زیادی داریم.

 

  • سرمایه گذاری در بازار های مالی جهانی: این روش سرمایه گذاری شامل بازار هایی چون فارکس، ارزهای دیجیتال، بازار نزدک و... است و می تواند شامل درآمد فعال یا غیر فعال باشد. نکته ی مثبت این بازار ها این است که برای شروع فعالیت در آن ها نیاز به سرمایه ی بالا وجود ندارد اما ایراد کار اینجاست که اولا سرمایه گذاری در آن ها ریسک بالایی دارد و همچنین برای این کار نیاز به آموزش حرفه ای داریم.

 

  • بازار بورس اوراق بهادار: در این روش سرمایه گذاری شما سرمایه ی خود را در شرکت ها و کسب و کارهایی در مقیاس بزرگ سرمایه گذاری می کنید. شما با خرید سهام یک شرکت سهامی عام، به جمع سهامداران آن شرکت می پیوندید و می توانید از رشد قیمت سهام و همچنین سود سالانه ی شرکت بهرهمند شوید. اما در این روش سرمایه گذاری، امکان ریزش ارزش سهام شرکت و عدم توانایی فروش سهام آن به علت صف فروش وجود دارد؛ چیزی که در میانه ی تابستان سال 1399 باعث متضرر شدن عده ی کثیری از سرمایه گذاران این بازار شد.

 

تامین مالی جمعی، بهترین روش سرمایه گذاری در کسب و کار ها

نوع دیگر سرمایه گذاری در کسب و کار ها، روش تامین مالی جمعی یا کرادفاندینگ (crowdfunding) است. در این روش مانند بازار بورس، افراد در شرکت ها و کسب و کار ها سرمایه گذاری می کنند؛ اما کسب و کارهایی در ابعاد کوچک تر و در حال توسعه.

این نوع از سرمایه گذاری خطرات سرمایه گذاری در بازار بورس را ندارد و اصل پول را تضمین می کند. این روش به کمک یک نهاد واسطه انجام می شود که به آن عامل یا سکو گفته می شود. این نهاد واسط موظف است شرکت ها و کسب و کار ها را به دقت برسی کند تا از سرمایه ی سرمایه گذاران محافظت شود. علاوه بر عامل، سازمان های دیگری همچون الگریتم و شرکت فرابورس ایران نیز بر این پروسه نظارت دارند.

حسن این نوع سرمایه گذاری این است که در تولید ملی سرمایه گذاری می شود و تولید ناخالص ملی را افزایش می دهد. علاوه بر آن حسن این کار برای سرمایه گذار این است که سود حاصل از این نوع سرمایه گذاری بسیار بالاتر از سود بانکی است.

سکوی آی فاند به عنوان پانزدهمین عامل دارای مجوز از سازمان فرابورس ایران، با تیم ارزیابی دقیق خود بهترین و سودآور ترین سرمایه گذاری ها را در تامین مالی جمعی به شما پیشنهاد می دهد.