ifund.ir | جزئیات طرح | ifund.ir
company logo

تأمین سرمایه در گردش جهت خرید و فروش LCD تلفن همراه

project image
اصفهان
  • خلاصه طرح
معرفی طرح

شرکت همراه الکتریک جاویدان در این طرح در نظر دارد اقدام به خرید و فروش LCD گوشی تلفن همراه نماید. بنا بر اظهارات متقاضی در همین راستا به واردات این قطعات از امارات متحده عربی با نرخ درهم 77600 ریال پرداخته است.

برنامه فروش این شرکت، فروش 48،000 عدد LCD به مدت 12 ماه می­باشد. با توجه به اظهارات متقاضی، دوره گردش خرید و فروش LCD در این طرح حدودا هر 3 ماه یکبار برآورد می­گردد که در طول دوره طرح، 4 دوره گردش خواهد داشت. لازم به ذکر است دوره گردش عملیاتی شرکت با استناد به صورت مالی حسابرسی شده در سال 1401 برابر با 206 روز می­باشد. بنابراین شرکت پیش­بینی می­کند هر 3 ماه یک بار 12،000 عدد LCD را تهیه و به فروش برساند.

قیمت  تمام شده هر عدد LCD بر اساس اظهارات سرمایه پذیر و ­فاکتورهای ارائه شده توسط متقاضی به صورت میانگین 3،200،000 ریال برآورد شده‌است که شامل هزینه خرید هر قطعه با احتساب هزینه گمرک می­باشد. با توجه به پیش­بینی 4 دوره گردش در طول 12 ماه، هزینه خرید محصول مذکور در هر دوره 3 ماهه به ازای 12،000 عدد LCD مبلغ 38,400,000,000 ریال و در مجموع 12 ماه برای خرید 48،000 عدد LCD به مبلغ 153,600,000,000 ریال برآورد می­ گردد.

بر اساس فاکتورهای ارسالی و اظهارات متقاضی درآمد فروش به صورت میانگین برای هر عدد LCD 4،000،000 ریال پیش ­بینی شده‌است. درآمد فروش 12،000 عدد LCD طی دوره 3 ماهه برابر با 48,000,000,000 ریال و درآمد فروش 48،000 عدد LCD برای دوره 12 ماهه طرح برابر 192،000،000،000 ریال برآورد می­ شود.

سود شرکت در برنامه خرید و فروش خود برابر 38,400,000,000 ریال برآورد می­شود. بر اساس پیش بینی‌ها و اظهارات متقاضی حاشیه سود طرح برابر با 20 درصد می باشد. سهم سرمایه گذاران از سود برآورد شده، 45.83 درصد بوده که به مبلغ 17,600,000,000 ریال است. نرخ بازده داخلی طرح 3.54 درصد پیش‌بینی می‌شود. شرکت در صورت نوسانات قیمت خرید، موظف به حفظ حاشیه سود مذکور در طرح بوده و سکو عهده دار هیچگونه مسئولیتی نمی­ باشد.

 بنابراین شرکت همراه الکتریک جاویدان در نظر دارد به منظور تامین سرمایه مورد نیاز جهت خرید محصول مذکور در طرح به میزان 40،000،000،000 ریال با روش تامین مالی جمعی از طریق سکوی آیفاند، تامین نماید.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
خلاصه ارزیابی آیفاند

طرح " تأمین سرمایه در گردش جهت خرید و فروش LCD تلفن همراه" تعریف شده توسط شرکت همراه الکتریک جاویدان از هشت منظر زیر مورد ارزیابی قرار گرفته که خلاصه نتایج به شرح زیر می­ باشد:

الف) احراز مدارک: کد بورسی شرکت، گواهی اعتبارسنجی شرکت، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت و اصالت سنجی شده است.

ب) گواهی­ ها: گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت شده است. مطابق گواهی اعتبارسنجی دریافت شده از شرکت، مدیرعامل و تمامی اعضای هیئت مدیره فاقد چک برگشتی هستند. گواهی امضا مدیرعامل نیز دریافت شده است.

ج) وضعیت مالی شرکت: مقایسه نسبت ­ها و مقیاس ­های مالی گذشته یک شرکت برای چند دوره بهترین معیار تحلیل مالی است. بر این اساس وضعیت مالی شرکت در سه سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است. اظهار نظر حسابرس برای آخرین صورت مالی حسابرسی شده شرکت (سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401) بیان می­کند که وضعیت مالی، عملکرد مالی و جریان­ های نقدی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه­ های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب می ­باشد.

د) بررسی میدانی: صلاحیت اجرایی متقاضی با توجه به سابقه فعالیت شرکت قابل قبول ارزیابی می ­شود.

ه) ضمانت پرداخت: اصل سرمایه سرمایه­ گذاران با ارائه ضمانت نامه تعهد پرداخت صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اصفهان تضمین می ­شود.

و) وضعیت طرح: طرح از منظر اقتصادی هم برای مشارکت­ کنندگان و هم برای مجری توجیه ­پذیر می­ باشد.

ز) سابقه تامین مالی شرکت: با توجه به بررسی های به عمل آمده این شرکت دارای سابقه تامین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی دارای مجوز   نمی باشد.

ح) شیوه پرداخت سرمایه: کل سرمایه مورد درخواست متقاضی 40 میلیارد ریال می‌باشد که در یک مرحله از طریق سکوی آی فاند تامین می‌شود. پرداخت بصورت چند مرحله ای بعد از تامین 10 میلیارد ریال سرمایه جمع آوری شده می­ باشد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
ریسک های پروژه

افزایش قیمت محصول مذکور در طرح:افزایش بهای خرید محصول مذکور می تواند حاشیه سود طرح را تحت تأثیر قرار دهد. در صورت افزایش قیمت محصول سرمایه پذیر ملزم به افزایش قیمت فروش محصول به منظور حفظ سود پیش بینی شده در طرح می باشد. در صورتی که به هر دلیلی این امکان برای سرمایه پذیر وجود نداشته باشد، این ریسک بین طرفین مشترک خواهد بود. با این وجود چنانچه 70 درصد از فروش پیش بینی شده محقق نگردد آیفاند حق فسخ قرارداد را خواهد داشت. علاوه بر این، سرمایه پذیر رضایت خود مبنی بر اولویت دادن به پرداخت سود سرمایه¬گذاران نسبت به سود سهم  الشرکه خود را (در صورت کاهش حاشیه سود طرح) اعلام می دارد.

تغییر قیمت محصول:با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت خرید محصول احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌شود. در صورت فروش به قیمت پایین‌تر متقاضی میبایست از سایرمنابع درآمدی خود حداقل درآمد برآوردی در طرح را جبران نماید.

رکود در بازار:در صورت بروز رکود در بازار متقاضی موظف است با ارائه متدهای جدید فروش آثار منفی ناشی از این ریسک را به حداقل برساند.

عدم امکان خرید محصول به میزان مورد نظر:در صورت عدم دسترسی(کمیابی) به محصول مد نظر، متقاضی ملزم به تسویه مبالغ از طریق سایر منابع (دارایی های شرکت و سایر منابع درآمدی و...) است به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایه گذاران محقق گردد.

کاهش حاشیه سود طرح:با توجه به سابقه فعالیت شرکت احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می شود و در صورت وقوع بر عهده سرمایه پذیر خواهد بود. سرمایه پذیر موظف است نسبت به حفظ حداقل حاشیه سود طرح اقدام نماید. با این وجود اگر کاهش حاشیه سود ناشی از افزایش قیمت محصول ذکر شده در طرح باشد و عدم امکان افزایش متناسب در قیمت فروش توسط متقاضی، برای عامل محرز گردد این ریسک بین طرفین مشترک خواهد بود.

عدم امکان فروش محصول به میزان و مبلغ پیش بینی شده:با توجه به برآورد و سابقه شرکت و میزان تقاضای مشتریان احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌گردد. لازم به ذکر است که در صورت فروش نرفتن کالای مذکور در طرح و یا کاهش قیمت فروش محصولات طرح، متقاضی موظف به بازخرید محصولات خواهد بود به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایه گذاران محقق گردد. در نهایت این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

ریسک عدم نیاز مشتری نسبت به محصولات خریداری شده توسط متقاضی:با توجه به غیر قراردادی بودن تعامل مشتری و سرمایه¬پذیر امکان وقوع این ریسک وجود دارد. لکن با توجه به سابقه همکاری و برآوردها موجود احتمال وقوع این ریسک اندک خواهد بود و در صورت تحقق این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

برگشت از فروش ناشی از عیوب:سرمایه‌پذیر موظف به کنترل کیفیت محصولات تولید شده و جبران نواقص احتمالی از تأمین‌کنندگان محصولات است و این ریسک تماما بر عهده وی خواهد بود.

ریسک عدم وصول فروش نسیه در مدت طرح و تغییر در دوره گردش عملیاتی طرح:در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقیمانده حال شده فرض و سرمایه پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح می‌باشد. این ریسک بر عهده متقاضی است.

مرغوب نبودن کیفیت خرید محصول مد نظر:متقاضی می باست کیفیت محصول را از هر نظر بررسی و اصالت سنجی نماید. در صورت مرغوب نبودن کالا و به تبع فروش نرفتن آن، سرمایه پذیر می بایست خود راسا نسبت به بازخرید محصول اقدام نماید. این ریسک بر عهده متقاضی است.

بروز مشکل در عدم امکان تهیه محصول مذکور در طرح:این ریسک بر عهده سرمایه پذیر بوده و در این صورت سرمایه پذیر موظف به بازپرداخت اصل سرمایه و سود علی الحساب سرمایه‌گذاران از سایر منابع و درآمدهای خود می‌باشد.

آسیب به محصول قبل از فروش به هر دلیلی (سرقت، آتش سوزی و غیره):این ریسک بر عهده متقاضی میباشد و درصورت وقوع میبایست از سایر منابع درآمدی خود نسبت به جبران آن اقدام نماید.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
معرفی شرکت

شرکت سهامی خاص همراه الکتريک جاويدان در سال 1399 تاسیس گردیده‌است. موضوع فعالیت شرکت مبتنی بر اساسنامه شامل موضوع فعاليت شرکت به شرح ذيل مي باشد و ماده مربوطه دراساسنامه اصلاح گرديد.ثبت موضوع فعاليت بشرح زير به منزله اخذ و صدور پروانه فعاليت نمي باشد: طراحي، ساخت ، توليد ، مونتاژ و تعميرات تجهيزات الکترونيکي، صنعتي، اپتيکي، مکانيکي، الکترومکانيکي و ماشين الات صنعتي درصورت لزوم پس از اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذيربط . کليه فعاليت ها در زمينه تهيه، توليد، ساخت، مونتاژ، تجهيز و راه اندازي خطوط توليد، کارگاه و يا کارخانجات صنعتي و صنايع تبديلي درصورت لزوم پس از اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذيربط . ارائه کليه فعاليتهاي بازرگاني و تجاري انواع کالاهاي مجاز بازرگاني اعم از واردات، صادرات ، تهيه، توزيع، پخش ، بسته بندي، برندسازي، فروش عمده و جزيي، فروش حضوري و غير حضوري . خدمات بازرگاني اعم از ترخيص کالا از گمرکات داخلي، حق العمل کاري، عمليات بارگيري و تخليه و يا ترخيص کالا از گمرکات داخلي پس از اخذ مجوز از ارگان هاي مربوطه.اخذ پيمانکار حقوقي و حقيقي و يا ارائه خدمات پيمانکاري به شرکتهاي خصوصي و دولتي اعم از توليد، بومي سازي، نگهداري و تعميرات، خدمات پس از فروش، استخدام نيروي انساني، آموزش ، واردات و تامين قطعات و تجهيزات، خريد خط توليد و راه اندازي . خريد و فروش کليه کالاهاي مجاز داخلي . واردات قطعات، تجهيزات، مواد اوليه، ماشين آلات و صنايع تبديلي. واردات تکنولوژي و صنايع مادر و ماشين آلات و تجهيزات توليدي و صنعتي. واردات تجهيزات الکترونيک، ابزار، قطعات و لوازم جانبي اعم از موبايل، دوربين مداربسته، تجهيزات روشنايي و الکتريکي، تجهيزات پزشکي ، تجهيزات دندانپزشکي،تجهيزات کامپيوتري،مودم وتجهيزات مخابراتي درصورت لزوم پس از اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذيربط . شرکت در مناقصه ها و مزايده هاي دولتي و خصوصي، اخذ وام و تسهيلات ريالي و ارزي، پس از دريافت مجوز، تقاضا و دريافت ضمانت نامه بانکي براي شرکت از کليه بانک هاي دولتي و خصوصي و موسسات مالي و اعتباري داخلي و خارجي، اخذ قرارداد خريد دين. گشايش اعتبارات و ال سي، فايناس، ريفايناس براي شرکت نزد بانک ها. تامين نيروي انساني مورد نياز شرکت. برپايي غرفه و شرکت در کليه ي نمايشگاه هاي بين الملل تخصصي و غير تخصصي داخل و خارج کشور. اخذ و اعطا نمايندگي و انعقاد قراردادهاي همکاري و مشارکت و سرمايه گذاري با اشخاص حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي در زمينه موضوع فعاليت شرکت. ايجاد شعب و دفاتر نمايندگي در زمينه موضوع فعاليت شرکت در داخل و خارج از کشور. فعاليت در مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي اعم از خريد زمين، احداث کارخانه، واردات، صادرات،بارگيري و تخليه ، ترخيص، ايجاد شعب و دفاتر، در زمينه موضوع فعاليت شرکت در صورت لزوم پس از کسب مجوز از مراجع ذيصلاح.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نام شرکت
شماره ثبت
نام مدیر
شناسه ملی
کد اقتصادی
آدرس
نام شرکت
همراه الکتریک جاویدان
شماره ثبت
65336
نام مدیر
محجوب هاشمی
شناسه ملی
14009364551
شماره ثبت
همراه الکتریک جاویدان
آدرس
اصفهان خیابان بزرگمهر مجتمع شهر همراه طبقه 3 واحد 303
سهام داران
نام سهام دار
سمت
درصد سهم
نام سهام دار
محجوب هاشمی
سمت
-
درصد سهم
50 درصد
نام سهام دار
محمد حسن سامع
سمت
-
درصد سهم
48 درصد
اعضا هيئت مدیره
نام
نام خانوادگی
سمت
نمایندگی شخص حقوقی
نام حقوقی
نام
محجوب
نام خانوادگی
هاشمی
سمت
مدیرعامل
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
محمد صدرا
نام خانوادگی
سامع
سمت
نایب رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
محمد حسن
نام خانوادگی
سامع
سمت
رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
ناشناس
ناشناس
ناشناس
حسن ناجی
ناشناس
ناشناس
یاسمین صراف نژاد
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمد امینیان ندوشن
ناشناس
ناشناس
ناشناس
بابک محررزاده
ناشناس
جلیل سالم پور
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
امید حاتمی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سید علی مجابی
نوید نوزاد
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مهری خفیه
ناشناس
ناشناس
رضا بابائی
ناشناس
ناشناس
حامد برنا
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمدصادق عطارزاده
مینا گرامی گنجه
محمد خادمیان
محمدرضا حسن وند
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سجاد فلسفی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علی اصغر ترابی پاریزی
ناشناس
ناشناس
منوچهر عسگری
سیدرضا رشیدی زاویه
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
شاهرخ معنوی
احمدرضا مهدی نژاد
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مائده جلوخانیان
محمد صفت گل
ناشناس
پژمان کریمی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
احسان بلوری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علی اصغر بیدی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علیرضا متین نیا
ناشناس
سید امیر حسین ناصری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
حسن خسروانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علی اصغر بیدی
ناشناس
ناشناس
مرتضی اکرامی طبسی

دیدگاه ها

دیدگاهی وجود ندارد

ارسال دیدگاه
10,000,000,000 ریال
40,000,000,000 ریال
100%
نماد طرح فاندهمرا
وضعیت موفقیت جمع آوری وجوه
مبلغ باقی مانده 0 ریال
زمان باقی مانده پایان یافته
پیش بینی سود سالانه %44.0
دوره سرمایه‌گذاری 12 ماه
بازه پرداخت سود علی الحساب 3 ماه
نوع تأمین مالی شناور
تعداد سرمایه گذار 142 سرمایه گذاران
شروع جمع آوری وجوه 1403/04/19
پایان جمع آوری وجوه 1403/04/29
مدیر طرح محجوب هاشمی
تضامین
اصل سرمایه سرمایه گذاران با ارائه ضمانت نامه از سوی صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اصفهان با شناسه سپاص 1214814031147066 صادر شده و تا تاریخ 1404/04/09 معتبر می باشد و با درخواست شرکت سامانه تامین هوشمند نوآفرینان ایرانیان تا زمان مورد درخواست این شرکت قابل تمدید است.
تصویر ضمانت نامه