ifund.ir | جزئیات طرح | ifund.ir
company logo

تامین سرمایه در گردش جهت خرید و فروش انواع باتری خودرو

project image
هرمزگان
  • خلاصه طرح
معرفی طرح

شرکت ماد باطری کیش از سال 1401 فعالیت خود را در زمینه بازرگانی انواع باتری در منطقه آزاد کیش آغاز نموده است. این شرکت درصدد است برای جذب سرمایه در گردش جهت بازرگانی(خرید و فروش) انواع باتری خودرو اقدام به تأمین سرمایه مورد نیاز از طریق سکوی تأمین مالی جمعی آی­فاند نماید.

شرکت ماد باطری کیش اقدام به خرید و فروش انواع باتری خودرو در آمپرهای مختلف نموده است. که فروش آن به صورت سفارشی(به صورت فاکتوری) می­ باشد. از آنجا که فروش محصول به صورت سفارشی است محاسبه درآمد فروش براساس اظهارات سرمایه‌پذیر و فاکتور نمونه ارائه شده (سفارش شرکت خدمات دریایی جهان توانا کیش و اسکله صیادی کیش) برآورد گردیده است.

شرکت ماد باطری کیش در نظر دارد به طور میانگین 611،621 آمپر انواع باتری خودرو را در مدت 12 ماه خرید و مجددا به فروش برساند. با توجه به اظهارات متقاضی، دوره چرخه عملیاتی(شامل دوره گردش کالا و دوره وصول مطالبات) محصولات این طرح 3 ماه یکبار برآورد گردیده است. بنابراین شرکت پیش­بینی می­کند هر سه ماه یک بار 152،905 آمپر انواع باتری را خرید و مجددا به فروش برساند. 

شرکت ماد باطری کیش اقدام به خرید انواع باتری خودرو می ­نماید. هزینه خرید هر آمپر محصول بر اساس اظهارات سرمایه ­پذیر و فاکتورهای ارائه شده توسط وی(فاکتور خرید از شرکت رادین تجارت رامان) به طور میانگین 392،400 ریال برآورد شده ‌است. با توجه به پیش­بینی 4 بار دوره گردش در طول 12 ماه، هزینه خرید 3 ماهه به طور میانگین 152،905 آمپر از محصول، مبلغ 60,000,000,000 ریال و در مجموع 12 ماه برای خرید به طور میانگین 611،621 آمپر از محصول، مبلغ 240,000,000,000 ریال برآورد می­ گردد.

قیمت فروش هر آمپر بر اساس فاکتور ارائه شده توسط متقاضی(سفارش شرکت خدمات دریایی جهان توانا کیش و اسکله صیادی کیش) 475،000 ریال پیش­بینی شده ‌است. بر این اساس، درآمد فروش به طور میانگین 152،905 آمپر باتری طی یک دوره 3 ماهه برابر با 72,629,969,419‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریال و درآمد کل فروش به طور میانگین 611،621 آمپر از محصول برای 12 ماه برابر 290،519،877،676 ربال برآورد می ­شود.

سود شرکت در برنامه بازرگانی محصولات(خرید و فروش انواع باتری خودرو) خود با کسر کارمزدهای تأمین مالی جمعی برابر 48،819,877,676 ریال برآورد می ­شود. سهم سرمایه­ گذاران از سود برآورد شده، 57.76 درصد بوده که به مبلغ 28,200،000,000 ریال است. نرخ بازده داخلی طرح 3.77 درصد پیش‌بینی می‌شود. حاشیه سود برآوردی این طرح بر اساس اظهارات و فاکتور‌های ارائه شده توسط متقاضی 17 درصد برآورد شده ‌است. درصورتی که با توجه به اظهارنامه مالیاتی سال 1401، حاشیه سود ناخالص با احتساب صرفاً مواد مستقیم مصرفی درصد برآورد شده ‌است.

بنابراین شرکت ماد باطری کیش در نظر دارد به منظور تأمین سرمایه مورد نیاز جهت خرید انواع باتری خودرو به میزان 60،000،000،000 ریال با روش تأمین مالی جمعی از طریق سکوی آیفاند، تأمین نماید. هزینه‌های قابل قبول طرح، هزینه کارمزد عامل و فرابورس و هزینه خرید محصولات می‌باشد. لازم به ذکر است که سایر هزینه‌های مرتبط با اجرای طرح بر عهده متقاضی می‌باشد. همچنین با توجه به الزام حسابرسی رسمی طرح، هزینه مربوط به انجام این مهم بر عهده سرمایه‌پذیر می‌باشد.

لذا سود تعریف شده در این طرح فروش محصول مد نظر طرح با کسر هزینه‌‌های مرتبط با تأمین مالی جمعی و خرید محصولات در طرح خواهد ‌بود.

لازم به ذکر است در صورت فروش نرفتن محصول مورد نظر طرح به میزان برآورد شده، سرمایه‌پذیر ملزم به بازخرید محصولات خود می‌باشد به طوریکه حداقل سود برآورده شده سرمایه­ گذاران در طرح تأمین گردد. همچنین سایر هزینه‌های لازم جهت اجرای طرح بر عهده سرمایه­ پذیر می ­باشد.

شایان ذکر است در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقیمانده حال شده فرض می‌شود و سرمایه ­پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح می‌باشد.

همچنین سرمایه‌پذیر موظف به اولویت دادن فروش محصولات ذکر شده در طرح با سرمایه جمع‌آوری شده نسبت به محصولات فعلی خود خواهد ‌بود.

همچنین با توجه به برنامه‌های جذب سرمایه آتی، ذکر این نکته ضروری است که متقاضی متعهد می‌شود انجام تعهدات خود در قبال سرمایه‌گذاران این طرح (پرداخت اصل و سود محقق شده)، را نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات بانکی فعلی و هرگونه تسهیلات دریافتی دیگر در آینده، در اولویت قرار دهد. لذا سرمایه ­پذیر موظف است جریانات نقدی خود را طوری مدیریت نماید که بتواند تعهدات خود نسبت به سرمایه‌گذاران طرح حاضر را مطابق با موارد پیش‌بینی شده در طرح ایفا نماید.

درصورت هرگونه خسارت به اصل سرمایه، سرمایه ­پذیر با رضایت خود اعلام می‌دارد که از منابع خود خسارت به اصل سرمایه را جبران می‌کند. همچنین درصورتی که سود واقعی از سود پیش­بینی شده در طرح کمتر شود، سرمایه‌پذیر با رضایت خود پرداخت سود به سرمایه‌گذاران را در اولویت قرار می‌دهد یعنی به عبارت دیگر از سهم سود خود، سود پیش‌بینی شده سرمایه‌گذاران را پرداخت می‌نماید.

همچنین در صورت فروش نرفتن محصولات و یا فروش محصول به قیمت پایین تر، سرمایه­پذیر ملزم به بازخرید محصولات به حداقل قیمت فروش ذکر شده در طرح است. سرمایه‌پذیر رضایت خود را مبنی بر اولویت فروش کالاهای موضوع این قرارداد نسبت به کالاهای مشابه را اعلام و بدین وسیله هر فروش انجام شده توسط سرمایه پذیر تا سقف پیش بینی شده با اولویت این قرارداد محاسبه می‌شود. درصورتی که دوره گردش و حاشیه سود فروش کلی سرمایه‌پذیر بیش از پیش‌بینی‌های انجام شده در دوره اجرای طرح باشد، سهم سرمایه‌گذاران نیز به همین میزان محاسبه خواهد شد.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
خلاصه ارزیابی آی فاند

طرح "تأمین سرمایه در گردش جهت بازرگانی انواع باتری خودرو" تعریف شده توسط شرکت ماد باطری کیش از هشت منظر زیر مورد ارزیابی قرار گرفته که خلاصه نتایج به شرح زیر می­ باشد:

الف) احراز مدارک: کد بورسی شرکت، گواهی اعتبارسنجی شرکت، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و همچنین گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت و اصالت سنجی شده است.

ب) گواهی­ ها: گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دریافت شده است. مطابق گواهی اعتبارسنجی دریافت شده از شرکت، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره فاقد چک برگشتی هستند. گواهی امضا مدیر عامل و رئیس هیات مدیره نیز دریافت شده است.

ج) وضعیت مالی شرکت: مقایسه نسبت­ها و مقیاس­های مالی گذشته یک شرکت برای چند دوره بهترین معیار تحلیل مالی است. با توجه به این که شرکت ماد باطری کیش فعالیت خود را از ابتدای سال 1401 آغاز نموده است، وضعیت مالی شرکت بر اساس اظهارنامه مالیاتی سال 1401 و تراز 9 ماهه سال 1402 مورد بررسی قرار گرفته است.

د) بررسی میدانی: صلاحیت اجرایی متقاضی با توجه به سابقه فعالیت شرکت قابل قبول ارزیابی می ­شود.

ه) ضمانت پرداخت: اصل سرمایه سرمایه­ گذاران با ارائه ضمانت­نامه که از سوی صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اصفهان صادر شده و تا تاریخ 21/01/1404 معتبر می ­باشد تضمین شده است.

و) وضعیت طرح: طرح از منظر اقتصادی هم برای مشارکت­ کنندگان و هم برای مجری توجیه­ پذیر می­ باشد.

ز) سابقه تأمین مالی شرکت: با توجه به بررسی ­های به عمل آمده این شرکت دارای سابقه تأمین مالی از سکوهای تأمین مالی جمعی دارای مجوز بوده است.

خ) شیوه پرداخت سرمایه: کل سرمایه مورد درخواست متقاضی 60،000 میلیون ریال می‌باشد که در یک مرحله از طریق سکوی آی فاند تأمین می‌شود. پرداخت به صورت مرحله‌ای بعد از هر 10،000 میلیون ریال سرمایه جمع ­آوری شده به استثنای مرحله آخر که باقی مانده مبالغ جمع ­آوری شده را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است پرداخت به متقاضی مشروط به موفقیت حداقل میزان جمع ­آوری وجوه قابل پذیرش می­‌باشد.

 

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
ریسک های پروژه

افزایش بهای تمام شده خرید محصولات:افزایش بهای تمام شده خرید محصولات می­ تواند حاشیه سود طرح را تحت تأثیر قرار دهد. بر این اساس، سرمایه ­پذیر می بایست نرخ فروش را به نحوی تعیین کند که حداقل سود علی الحساب مذکور در طرح برای سرمایه­ گذاران محقق شود. در صورت تحقق این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود..

تغییر قیمت محصول:با توجه به در نظر گرفتن ریسک نوسان قیمت خرید محصولات احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می ­شود. در صورت وقوع این ریسک بر عهده طرفین خواهد بود.

رکود در بازار:در صورت بروز رکود در بازار متقاضی موظف است با ارائه متدهای جدید فروش آثار منفی ناشی از این ریسک را به حداقل برساند.

کاهش حاشیه سود طرح:با توجه به سابقه فعالیت شرکت احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می­ شود و در صورت وقوع بر عهده سرمایه­ پذیر خواهد بود. سرمایه ­پذیر موظف است نسبت به حفظ حداقل حاشیه سود طرح اقدام نماید.

عدم امکان فروش محصول به میزان و مبلغ پیش­بینی شده:با توجه به برآورد و سابقه شرکت و میزان تقاضای مشتریان احتمال وقوع این ریسک پایین برآورد می‌گردد. لازم به ذکر است که در صورت فروش نرفتن کالای مذکور در طرح، متقاضی موظف به بازخرید محصولات خواهد بود به نحوی که حداقل سود برآورد شده در طرح برای سرمایه­ گذاران محقق گردد.

عدم نیاز خودروسازان به باتری:در صورت مواجه شدن با این مسأله متقاضی بایستی با روی آوردن به سمت بازارهای جانشین ریسک کاهش فروش را به حداقل برساند.

ریسک عدم نیاز مشتری نسبت به محصولات خریداری شده توسط متقاضی:با توجه به غیر قراردادی بودن تعامل مشتری و سرمایه­ پذیر امکان وقوع این ریسک وجود دارد. لکن با توجه به سابقه همکاری و برآوردها موجود احتمال وقوع این ریسک اندک خواهد بود و در صورت تحقق این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

آسیب به محصولات خریداری شده پیش از تحویل به مشتری(آتش سوزی، سرقت و ...):این ریسک بر عهده متقاضی می‌باشد.

برگشت از فروش ناشی از عیوب: سرمایه ­پذیر موظف به کنترل کیفیت محصولات خریداری شده و جبران نواقص احتمالی از تأمین­کنندگان محصولات است و این ریسک تماما بر عهده وی خواهد بود

ریسک عدم وصول فروش نسیه در مدت طرح:در پایان طرح هر میزان مطالبات وصول نشده باقیمانده حال شده فرض و سرمایه پذیر موظف به تسویه مبالغ در پایان طرح می‌باشد. این ریسک بر عهده متقاضی است.

مرغوب نبودن کیفیت محصول مد نظر:متقاضی می­ بایست کیفیت محصول را از هر نظر بررسی و اصالت سنجی نماید. در صورت مرغوب نیودن کالا و به تبع فروش نرفتن آن، سرمایه پذیر می ­بایست خود راسا نسبت به بازخرید محصول اقدام نماید. این ریسک بر عهده متقاضی است.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
معرفی شرکت

شرکت ماد باطری کیش در تاریخ 1400/12/14 طی شماره 14526 و به شناسه ملی 14010863020 ثبت گردیده است. موضوع فعالیت شرکت بر اساس ماده 2 اساسنامه عبارت است از: واردات و صادرات و خريد و فروش و توليد کليه کالاهاي مجاز بازرگاني و باطري و لوازم يدکي خودرو و انبارداري کالاهاي مربوطه، ترخيص کالاها از گمرکات داخلي و خارجي، اخذ و اعطاي نمايندگي و ايجاد شعب در داخل و خارج از کشور، شرکت در مناقصات و مزايدات دولتي و خصوصي، اخذ وام و تسهيلات از بانک-ها و موسسات مالي و اعتباري و گشايش اعتبارات اسنادي و اخذ ضمانت نامه هاي بانکي. مطابق لیست بیمه کارکنان در مهر ماه سال 1402 این شرکت با 2 نفر پرسنل در مجموع بخش ها فعال بوده است. لازم به ذکر است لیست بیمه به روز توسط شرکت ارائه نشده است.شرکت ماد باطری موفق به اخذ مجوز فعالیت اقتصادی خدماتی با موضوع فعالیت عرضه باطری و خدمات برق اتومبیل از سازمان منطقه آزاد کیش شده است.

مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر
نام شرکت
شماره ثبت
مدیر عامل
شناسه ملی
کد اقتصادی
آدرس
نام شرکت
ماد باطری کیش
شماره ثبت
14526
مدیر عامل
محمد سریرافراز
شناسه ملی
14010863020
کد اقتصادی
14010863020
آدرس
جزیره کیش فاز خدماتی گلدیس پشت مسجد حضرت زینب قطعه 45
سهامداران
نام سهامدار
سِمت
درصد سهام
نام سهامدار
محمد سریرافراز
سِمت
-
درصد سهام
50 درصد
نام سهامدار
محمد قهرمان پوری
سِمت
-
درصد سهام
50 درصد
اعضای هیئت مدیره
نام
نام خانوادگی
سمت
نمایندگی شخص حقوقی
نام شخصیت حقوقی
نام
محمد
نام خانوادگی
سریرافراز
سمت
مدیرعامل
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
نام
محمد
نام خانوادگی
قهرمانی پور
سمت
رئیس هیئت مدیره
نمایندگی شخص حقوقی
خیر
نام شخصیت حقوقی
-
ناشناس
ماد باطری کیش
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سیدعلیرضا طلایی زواره
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علیرضا فرمانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علی اصغر بیدی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
حامد رشیدی فر
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مجید عباس زاده
ناشناس
ناشناس
خسرو کربلائی صفی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سید داود مقصودی ادیب
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
جواد محمدی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
احسان بلوری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
احمد شه قلی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
آیدا اکبری
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
مرتضی وفائی داویجانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
محمود لطفی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
سید مهدی کاوسی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علیرضا فرمانی
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
علیرضا مرتضی زاده
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
ناشناس
کیوان بلوری

نظرات

این چجور سرمایه گذاری هست؟ شما ساعت 14 اعلام کردین الان تمام شده؟

سلام به دلیل استقبال فوق العاده سرمایه گذاران از طرح، در 5 دقیقه تکمیل وجه شد

به امید طرحای بیشتری با سود بالای 45 درصد. به نظرم با این تورم دیگه طرحا سوددهیشون باید برسه به 50 درصد حداقل

ارسال نظر
10,000,000,000 ریال
60,000,000,000 ریال
100%
نماد طرح فاندمااد
وضعیت موفقیت جمع آوری وجوه
مبلغ باقی مانده 0 ریال
زمان باقی مانده پایان یافته
پیش بینی سود سالانه %47.0
دوره سرمایه‌گذاری 12 ماه
بازه پرداخت سود علی الحساب 3 ماه
نوع تأمین مالی شناور
تعداد سرمایه گذار 142 سرمایه گذار
شروع جمع آوری وجوه 1403/02/02
پایان جمع آوری وجوه 1403/02/12
مدیر طرح محمد سریرافراز
تضامین
اصل سرمایه سرمایه گذاران با ارائه ضمانت نامه که از سوی صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اصفهان با شناسه سپاص 1214814031116116 صادر شده و تا تاریخ 21/01/1404 معتبر می باشد و با درخواست شرکت سامانه تأمین هوشمند نوآفرینان ایرانیان تا زمان مورد درخواست این شرکت قابل تمدید است تضمین شده است.
تصویر ضمانت نامه